מנכ"ל IDI ביטוח מחזיק אופציות למניות ב-50 מיליון שקל

איי.די.איי חברה לביטוח שבשליטת משפחת שנידמן בדרך לבורסה לפי שווי של מיליארד שקל - המנכ"ל רביב צולר מחזיק ב-5% ממניותיה ■ עלות שכרו של צולר הסתכמה אשתקד ב-11.6 מיליון שקל, מהם 2.4 מיליון שקל בשכר

המרוויח הגדול מרישומה למסחר של איי.די.איי חברה לביטוח, מלבד בעלי המניות - קבוצת ביטוח ישיר של משפחת שנידמן (83%) וקרן באטרי האמריקנית (17%) - הוא מנכ"ל החברה, רביב צולר, שמחזיק באופציות לכ-5% ממניות החברה. אם אכן החברה תיסחר לפי שווי של מיליארד שקל, יחזיק צולר לאחר מימוש האופציות מניות בשווי של כ-50 מיליון שקל.

השווי האמיתי של חבילת האופציות של צולר עומד על כ-15-20 מיליון שקל, על פני 3 שנים. זאת בשל תנאי מימוש האופציות שבידיו, להמרה למניות החברה שהרוויחה ב-2012 כ-105 מיליון שקל.

צולר הוא אחד המנהלים המתוגמלים במשק. אשתקד הסתכמה עלות שכרו ב-11.6 מיליון שקל - 7.5 מיליון שקל במענק המיוחד על השלמת עסקת ההשקעה של באטרי בחברה; כ-1.7 מיליון שקל במענק "רגיל"; וכ-2.4 מיליון שקל בשכר. ב-2011 עלות שכרו של צולר עמדה על 5.5 מיליון שקל (כולל מענק בגובה 3.2 מיליון שקל.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", קבוצת ביטוח ישיר משנה את מבנה הקבוצה כך שאיי.די.איי ביטוח - החברה שמרכזת את פעילות הביטוח הישיר של הקבוצה - תירשם למסחר בבורסה. בשלב מאוחר יותר, ביטוח ישיר הציבורית תימחק מהמסחר, במסגרת עסקת חליפין בין מניותיה למניות החברות בנות - איי.די.איי ביטוח ואדגר.

על-פי הערכת השווי שנעשתה לאיי.די.איי ביטוח, שמציגה תוצאות טובות, שווי השוק ההוגן שלה הוא כ-963 מיליון שקל, ונע בטווח של 915 מיליון שקל עד מיליארד שקל. לאחר הורדת חלק מדמי ניהול שמועברים על-ידי איי.די.איי ביטוח לבעליה הנוכחיים, השווי של החברה עולה ל-1.1 מיליארד שקל.

בשלב הראשון של המהלך תתבצע הצעת מכר לציבור של 15% ממניות איי.די.איי על-ידי ביטוח ישיר (13%) ובאטרי (2%). בשלב השני, ביטוח ישיר הציבורית צפויה להציע לבעלי המניות שלה מקרב הציבור עסקת החלפה של מניותיה באלה של החברות הבנות - איי.די.איי ביטוח ואדגר - כך שתימחק מהמסחר.

על-פי הערכות בשוק, בשלב השני יועברו עוד כ-15% ואף יותר ממניות איי.די.איי ביטוח לידי הציבור, כך שהחברה תוכל להיסחר במדד ת"א 100.