עובדי מקדונדל'ס בארה"ב שובתים בדרישה לתוספות שכר

דורשים שכר של 15 דולר לשעה, 66% מעל השכר הנהוג כיום של 9 דולר לשעה‏

‎‎אלפי עובדי רשתות מסעדות מזון מהיר כמו מקדונלד'ס ו-וונדי'ס פתחו אתמול (ב') בשביתה בדרישה לתוספות שכר בערים הגדולות בארה"ב - כך דווח בסוכנות בלומברג.

‏עובדי הרשתות הללו שובתים השבוע בניו-יורק סיטי, בשיקגו, בסנט לואיס, בדטרויט, במילווקי, בקנזס סיטי ובפלינט (מישיגן) - כך מסרו מארגני השביתה בהודעת אי-מייל.

העובדים, שתובעים את הזכות להתאגד ללא תגמול מצד מנהליהם, מאורגנים על-ידי גופים כמו "קהילות ניו-יורק לשינוי", "ג'ובים עם צדק" ו"אקשן עכשיו". איגוד עובדי השירותים הבינלאומי מספק את המימון לקמפיינים ומסייע לארגן את השביתות.

‏עובדי תעשיות המזון המהיר והשיווק בארה"ב שובתים השנה בדרישה לשכר משופר של 15 דולר לשעה, 66% מעל השכר הנהוג כיום במסעדות המזון המהיר, 9.02 דולר לשעה בממוצע.

בחודש אפריל השנה הצטרפו עובדים של מקדונלד'ס ושל חברת יאם ברנדס, שמפעילה את רשתות קנטקי פרייד צ'יקן וטאקו בל, לעובדי רשתות חנויות מייסי'ס ו-ויקטוריה סיקרטס (מקבוצת אל ברנדס), במשמרות מחאה בשיקגו ובניו-יורק.

‏‏"בעקבות תנועת 'לכבוש את וול סטריט' והדיבורים על המאיון העליון של האוכלוסייה, אנשים מודעים הרבה יותר לפערי השכר במשק", אמרה ג'נט קארי, פרופסור לכלכלה ומדיניות באוניברסיטת פרינסטון בניו-ג'רזי. "יש הרבה אנשים בקצה העליון של מערך ההפצה שמרוויחים יותר מכפי שהם הרוויחו בשנות ה-20 העליזות, וכך נפער פער הכנסות גדול במשק".

‏מנכ"ל מקדונלד'ס, דון תומפסון, אמר בשבוע שעבר כי הרשת הזו היא "מעסיק של מעל שכר מינימום".

דוברת החברה מסרה אתמול בתגובה כי "רוב מסעדות מקדונלד'ס ברחבי ארה"ב שייכות לאנשי עסקים עצמאיים, ועובדיהן מקבלים שכר תחרותי, עם גישה לזמני עבודה גמישים והטבות איכותיות בהישג יד". ‏‎‎‏