"אם הערר יתקבל, אפשר למחוק את תמ"א 38 ברמת-גן"

מהנדס עיריית רמת-גן, האדריכל חיים כהן ל"גלובס": "רעידת אדמה תבוא, זו לא שאלה, ומי שלא יגור בבניין שחוזק יהיה בסכנה"

"אם העררים שהוגשו נגד התוכנית יתקבלו והתוכנית לא תעבור אפשר למחוק את הנושא של תמ"א 38 ברמת-גן" - כך אמר היום (ד') מהנדס עיריית רמת-גן, האדריכל חיים כהן, ל"גלובס". "אני שומע את כל הטענות שמעלים נגד התוכנית אבל אני רואה רק דבר אחד אל מול עיניי - את ביטחון האנשים. רעידת אדמה תבוא, זו לא שאלה, ומי שלא יגור בבניין שחוזק יהיה בסכנה. ביטחון האנשים צריך להיות במקום הראשון, אני מכיר לא מעט אנשים שעברו דירה מבניין ישן ולא מחוזק לדירה אחרת ובצדק".

הדברים של כהן נאמרים על רקע הדיון שעתיד להתקיים מחר בוועדת הערר המחוזית של תל-אביב. הוועדה תצטרך להכריע האם לקבל את עמדת 3 העררים שהוגשו נגד אישור תוכנית המאפשרת להגדיל את מספר יחידות הדיור בפרויקט בתנאי שהשטח העיקרי הממוצע של יחידות הדיור יעמוד על 60 מ"ר כולל מחסן וממ"ד ( רג/340/ג/30/א/1 ), או לדחות אותם. כפי שנחשף לפני מספר שבועות ב"גלובס", אי אישור התוכנית והעררים שהוגשו אינם מאפשרים לועדה לדון בעשרות בקשות להיתרי בנייה שהוגשו במסגרת תמ"א 38 בעיר.

"הטענות של המתנגדים אינן נכונות", מתייחס כהן לטענות מגישי העררים, "אנחנו צופים את העתיד ולא תהיה בעיה בתשתיות. אנחנו נמצאים הרחק מאחור בכל הקשור לציפוף בהשוואה למדינות מתקדמות אחרות. העיר יכולה לקלוט את יחידות הדיור, ויש תשובות להכול, למוסדות ציבור ולתחבורה. חייבים לבנות ברמת-גן והפיתרון הוא באמצעות תמ"א 38. המצב הנוכחי הוא בעייתי, אנחנו לא יכולים להתקדם עם אישור התוכניות כל עוד אין הכרעה בערר, הכול מוקפא. אני בעצמי לא יודע מה לעשות עם כל המחלקה שמטפלת בנושא, הם מחוסרי עבודה. הגדלת הצפיפות היא הפיתרון היחידי ולא הפשרת קרקעות".

כזכור, העררים נגד התוכנית הוגשו על-ידי חבר מועצת העיר וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עו"ד רועי ברזילי, חברי מועצת העיר חני נחמיאס וד"ר אבי ליליאן באמצעות עו"ד אשר כהנא וערר נוסף שהגיש תושב רמת-גן כאשר עמותת אדם טבע ודין מייצגת אותו. מצידו השני של המתרס עומדים בעלי דירות בבניינים ישנים המיועדים לחיזוק, קבלנים ויזמים הפועלים בתחום המקבלים גיבוי גם מהתאחדות בוני הארץ וארגון חברות תמ"א 38 והתחדשות עירונית של לשכת המסחר תל-אביב והמרכז שביקשו להצטרף להליך.