המניה החמה: טסה בכ-10% לאחר שסורוס פתח עליה פוזיצייה

לפי דיווח של ה-CNBC המשקיע האגדי פתח פוזיציית לונג על הרבלייף ■ בחודשים האחרונים הרבלייף עמד במוקד של "קרב טיטאנים" ■ ביל אקמן פתח על הרבלייף פוזיציית שורט בהיקף מיליארד דולר בטענה כי מדובר בתרמית פירמידה ■ מי ינצח?

המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס החליט להשתתף ב"קרב הטיטאנים" המתנהל סביב מניית הרבלייף ולפתוח עליה פוזיציית לונג, כך לפי דיווח של CNBC, המצטט מקורבים לנושא. בתגובה, מניית החברה מזנקת בוול סטריט בכ-10%.

לפי הדיווח, היקף ההשקעה של סורוס בהרבלייף הוא עצום, עד כדי כך שהפוזיציה שלו במניה הזו היא אחת משלושת האחזקות הגדולות שלו.

הרבלייף (סימול: HLF) היא חברה בינלאומית העוסקת בהפצה של מוצרי תזונה והפחתת משקל הנוקטת בגישה של שיווק רב-שכבתי. החברה עמדה במוקד של ויכוח בין משקיעי ענק בחודשים האחרונים.

מן הצד האחד עמד ביל אקמן, מייסד חברת השקעות המנהלת כ-12 מיליארד דולר, שחשף בשלהי 2012 פוזיציית שורט עצומה בהיקף של מיליארד דולר כנגד הרבלייף. אקמן טען בכל הזדמנות כי הרבלייף היא הונאת פירמדיה שמרמה את המשקיעים והצרכנים ולכן תקרוס בקרוב כמו כל תרמיות הפרמידה.

בפינה הנגדית, עמד מנהל קרנות הגידור דניאל לוב (Loeb) שעמד לצד הרבלייף ואף פתח פוזיציית לונג על המניה. לצידו של לוב עמד גם המשקיע קארל אייקן, שרכש גם הוא מניות של הרבלייף בהיקף עצום, תוך שהוא מלגלג על אקמן וטוען כי הוא יהיה קורבן של "אם כל השורט סקוויז".

עד כה, נראה כי אקמן מפסיד ב"מלחמתו" כנגד הרבלייף. מאז תחילת השנה מניית החברה טיפסה ביותר מ-70% והפסדיו של אקמן נאמדים בכ-300 מיליון דולר.