בכירים בארה"ב טוענים: "ישראל תתקוף שוב בסוריה"

כחודש לאחר תקיפת טילי ה"יאחונט" הרוסים שאוחסנו במחסן הנשק בלטקיה שבסוריה שבוצעה לכאורה ע"י ישראל, מדווחים בכירים אמריקניים ל"ניו יורק טיימס" כי צה"ל צפוי לתקוף שוב בסוריה על מנת למנוע זליגת נשק לידי חיזבאללה

ישראל תשוב ותתקוף בסוריה? גורמי מודיעין אמריקניים טוענים כי תקיפת מאגר הנשק בלטקייה שבסוריה בחודש שעבר בו אוחסנו טילי "יאחונט" רוסיים לא צלחה במלואה - וכי ישראל, לה יוחסה התקיפה, תשוב ותתקוף בשטח סוריה בקרוב.

על פי הדיווח, ישראל אמנם השמידה את כל טילי ה"יאחונט" בתקיפה של מאגר הנשק בלטקייה ב-5 ביולי - אבל לא הצליחה להשמיד את כלל הטילים מסוג זה שנמצאים בידי סוריה - זאת מכיוון שחלק מהטילים שהיו אמורים להיות מאוחסנים במחסן בלטקייה הוזזו בידי הסורים עוד לפני התקיפה למקום אחר. לפיכך, טוענים גורמי המודיעין, ישראל צפויה לשוב ולתקוף בזמן הקרוב.

טילי ה"יאחונט" הינם טילים נגד ספינות מתוצרת רוסית, שעלולים להוות סכנה גדולה לספינות חיל הים - כך לפחות מחשיבים אותם קצינים בכירים בחיל הים האמריקני והישראלי. לפיכך, מאגר הטילים שהושמדו ברובם, היווה אז מטרה לתקיפה - לכאורה בידי חיל האוויר הישראלי.

למרות ההצהרה האמריקנית זמן קצר לאחר התקיפה לפיה ישראל היא זו שאחראית לה, הפנטגון לא הגיב לדיווחים על התקיפה, וישראל לא אישרה או הכחישה רשמית את הדיווח כי היא זו שתקפה את מחסן הטילים.

הגורמים הוסיפו כי ישראל בהחלט עשויה לשוב ולתקוף בסוריה לא רק בגלל רצונה להשמיד את כלל טילי ה"יאחונט" שברשות משטר אסד, אלא גם עקב רצונה למנוע המשך זליגת נשק לארגון החיזבאללה בלבנון.

לדברי גורמי המודיעין האמריקניים, רוסיה העבירה לאחרונה לסוריה טילים נגד מטוסים מדגם SA-26, והם סבורים ששלחה למדינה גם טכנאים על מנת לסייע לצבא סוריה להפעיל את הטילים.

בשבוע שעבר דווח כי בבית הלבן כלל לא ידעו על התקיפה המסתורית שאירעה במחסן טילי ה"יאחונט" בלטקיה. על פי אותו דיווח, גורמים בארה"ב כלל לא ידעו על התקיפה מראש, אלא רק בזמן שהתבצעה ולמדו על הפעולה רק באמצעות תמונות שצילמו הלוויינים בזמן אמת.