גרוניס מגן על השופטים שנפגעו מפרסומים בתקשורת

הפיץ מכתב לכלל השופטים בו כתב: "לצערנו, בחלק מהמקרים הפרסומים לא תאמו את העובדות לאשורן"

נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, יוצא לראשונה להגנת השופטים שנפגעו מפרסומים תקשורתיים שגויים.

השופטים מתקוממים על הביקורת נגדם בתיקי אונס

במכתב שהפיץ היום (ה') גרוניס לכלל השופטים במערכת המשפט עם תחילת פגרת בתי המשפט, ושהגיע לידי "גלובס", כותב נשיא העליון כי "בשבועות האחרונים עמדה מערכת המשפט במרכזן של מספר סערות תקשורתיות. פרשות שונות פורסמו בכלי התקשורת ועוררו הדים רבים. לצערנו, בחלק מהמקרים הפרסומים לא תאמו את העובדות לאשורן. כתוצאה מכך נפגעה מערכת המשפט ויושרתם המקצועית של השופטים הועמדה בספק".

לדברי גרוניס, "חשוב לציין כי אנו שוקדים על בירור ממצה וענייני של כל תלונה המועברת אלינו. יש בידינו כלים לבחון טענות הנוגעות להתנהגות בלתי הולמת של שופטים, ואנו מקפידים בקלה כבחמורה.

"עם זאת, לצד הטיפול הבלתי מתפשר שלנו, אנו מצרים על הפגיעה במערכת המשפט ובשופטיה, הנגרמת כתוצאה מפרסומים שאינם מדויקים והמתעלמים מעובדות מרכזיות. אנו פועלים למנוע פרסומים מטעים ומוטעים, ולהגיב בהתאם במקרים המתאימים".

גם יו"ר נציגות השופטים, ורדה וירט-ליבנה, פנתה היום לכלל השופטים במסר מטעמה. "אנחנו מנסים לפעול כמיטב יכולתנו בנושא, במגבלות החלות עלינו כשופטים במערכת", כתבה וירט-ליבנה, "כך למשל פעלנו להסרת הטוקבקים הקשים שפורסמו כנגד החברים שלנו מבית המשפט המחוזי בירושלים והטוקבקים הוסרו. נמשיך לעשות ככל שניתן בנושא".

יו"ר הנציגות ציינה כי "ועדת הדוברות של הנציגות בוחנת את נושא הדוברות של הנציגות תוך התייעצות עם גורמים מקצועיים ומקווים להשלים את המסקנות בקרוב", וקינחה במסר: "בתקווה לימים שקטים יותר".