קרינה חריגה במשרדי הוט; ההנהלה לעובדים: "בלי לחץ"

הוט מדגישה שמדובר בקרינה מארון חשמל ולא קרינה סלולרית, אך לדברי גורמים מביני דבר קרינה חשמלית אינה פחות מזיקה כאשר היא חורגת מהתקן המותר

בדיקה של משרד איכות הסביבה ושל שתי חברות עצמאיות במשרדי חברת הוט ביקום, גילו חריגות קרינה חשמליות מעבר למותר. הוט מדגישה שמדובר בקרינה מארון חשמל ולא קרינה סלולרית, אך לדברי גורמים מביני דבר קרינה חשמלית אינה פחות מזיקה כאשר היא חורגת מהתקן המותר.

בבדיקה שנערכה בבניין ספרד בפארק יקום, עולה כי הקרינה החריגה והמסוכנת התגלתה באזור המרכזי של חטיבת ההנדסה כאשר הקרינה נבדקה ברמת הרצפה. מעל גובה הרצפה (גובה הכיסאות) הקרינה נמצאה בטווח התקין.

בעקבות המימצאים שלח רון שרגאי, מהנדס בחברה מייל לעובדים והסביר להם את התוצאות תוך כדי שהוא מבקש מהם שלא להיכנס ללחץ, וכך הוא כותב: "אתמול בשעות אחר הצהריים בוצעה ביקורת קרינה רשמית על ידי בודק מוסמך של החברה (חברת דגש). הסקר כלל בדיקה יסודית של כלל עמדות העובדים באזורי הישיבה של חטיבת טכנולוגיות.

דוח יסודי סופי יסופק לנו בימים הקרובים אותו כמובן שנשתף עם העובדים. הסקר בוצע בכלל אזור המחיה בחלוקה לשלושה אזורים: IT, הנדסה, תפעול, בקרת רשת, הרכשה. לאחר ביצוע הסקירה ניתן לשתף את הפרטים הראשוניים הבאים: אזור ה-IT ואזור תפעול, בקרה, רשת והרכשה - נקי מקרינה מסוכנת ועומדים בכל ההמלצות הקיימות.

באזור המרכזי של חטיבת ההנדסה לאורך העמדות העצמאיות נצפו ערכים גבוהים במדידה (מדידה על הרצפה) מההמלצה הקיימת (על ידי המשרד לאיכות הסביבה). כאשר מדדו בגובה הכיסאות הערכים ברובם בתחום התקין. ביום שני הקרוב אנו צפויים לקבל את דו"ח הבודק הסופי ובהתאם לתוצאות שיבחנו על ידי גורם מתמחה בנושא יתקבלו המלצות אופרטיביות לשיפור (באם יהיה צורך). ממליץ לכולם להתאזר בסבלנות עד קבלת הדו"ח פלוס המלצות המומחה ולא להסיק מסקנות חפוזות בשלב זה".

מהוט מובייל נמסר בתגובה: "בבדיקה שבוצעה אתמול עלה, כי ליד אחד מארונות החשמל בבניין יתכן וישנה סטייה קלה במדדים של קרינה חשמלית. הנושא הועבר מיד לבדיקה על ידי מומחה בתחום, ואנו נפעל בהתאם להמלצותיו הצפויות להתקבל בתחילת שבוע הבא".