נעילה חיובית בוול סטריט; ה-S&P בשיא - מעל 1,700 נק'

מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות בשפל של 5 וחצי שנים, ISM בשיא של מעל לשנתיים ■ פייסבוק במוקד ■ מחר - נתוני התעסוקה לחודש יולי

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P 500 ננעל בשיא חדש, מעל 1,700 נקודות. זאת, על רקע נתוני PMI חיוביים מרחבי העולם, נתוני האבטלה הטובים שפורסמו היום בארה"ב, ולקראת נתוני התעסוקה החודשיים שיתפרסמו מחר.

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש עלה ביולי לרמה של 50.3 נקודות לעומת צפי הכלכלנים לרמה של 49.8 נקודות ולעומת 50.1 נקודות ביוני.

באירופה הותיר נגיד הבנק המרכזי האירופאי את הריבית על כנה בשיעור של 0.5%, ולא סיפק תחזיות דרמטיות באשר למדיניות המוניטרית של הבנק או לכלכלת גוש האירו.

אתמול פורסמה הצהרת המדיניות של ה'פד', אשר לא שפכה אור חדש לגבי תוכנית רכישות האג"ח. ה'פד' הותיר היום את הריבית על כנה, בשיעור אפסי, ולא פרסם הצהרות דרמטיות באשר למדיניות המוניטרית המרחיבה שהוא מנהיג מאז חודש ספטמבר 2012. תוכנית ההקלה הכמותית השלישית, במסגרתה רוכש ה'פד' מדי חודש אג"ח בהיקף 85 מיליארד דולר, צפויה להמשך, כך לפי הודעת ה'פד', עד אשר יהיה ברור כי ההתאוששות הכלכלית חזקה מספיק. עוד נמסר בהודעה כי הסיכונים לכלכלה האמריקנית, בכללה שוק העבודה, נחלשו משמעותית, וכי הבנק מוכן להגביר או לצמצם את הרכישות בהתאם להתפתחויות הכלכליות.

כלכלת ארה"ב התרחבה בקצב שנתי של 1.7% ברבעון השני, בעיקר בשל עלייה חדה בפעילות העסקית ובהוצאות הצרכנים. כך עולה מנתוני אומדן הצמיחה הראשוני לרבעון השני שפורסמו אתמול. צפי האנליסטים בשוק עמד על קצב צמיחה של עד 1.1%.

עוד פורסם אתמול סקר ה-ADP שהיכה את התחזיות המוקדמות והצביע על יצירה של 200 אלף משרות בחודש יולי. הסקר משמש כמעין "קדימון" לדוח התעסוקה המלא שיתפרסם מחר, אשר צפוי להצביע על יצירה של כ-180 אלף משרות חדשות במשק האמריקני בחודש החולף, כאשר שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-7.5%, לעומת האומדן הקודם שעמד על 7.6%.

בתחום המאקרו בארה"ב התפרסמו היום סימנים נוספים לשיפור בשוק העבודה בארה"ב. מספר האנשים אשר הגישו לראשונה בקשה לדמי אבטלה בשבוע שנגמר ב-27 ביולי ירד ב-19 אלף ל-326 אלף (בשיעור עונתי). מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2008. הצפי היה לנתון של 345 אלף בקשות. עם זאת, הנתונים בחודש יולי תנודתיים בשל שינויים בשוק כלי הרכב והחינוך. הממוצע לחודש שעבר, מדד אמין יותר ותנודתי פחות, נפל ב-4,500 בקשות ל-341,250 בקשות, הנתון הנמוך ביותר מזה 10 שבועות.

בנוסף פורסם מדד מנהלי הרכש של ISM, אשר הציג ביולי את הקריאה הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל 2011 - 55.4 נקודות, לעומת הצפי ל-51.9 נקודות בלבד.

לבסוף פורסמו נתוני הוצאות הבנייה, אשר ירדו בשיעור של 0.6%, לעומת הצפי לעלייה בשיעור של 0.4%.

פייסבוק קרובה למחיר ההנפקה

אמדוקס דיווחה אמש על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השלישי לשנה הפיסקלית 2013, מהן עולה גידול של 4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לשיא של 841 מיליון דולר. ההכנסות הן בטווח תחזית החברה של 855-825 מיליון דולר.

מניית פייסבוק עומדת במוקד לאחר שהגיעה אתמול למחיר שבו היא הונפקה - 38 דולר, אך ירדה בהמשך, על רקע הדיווחים כי בכוונתה לנקוט באסטרטגיית פרסום חדשנית במסגרתה היא תמכורת פרסומות תמורת 2.5 מיליון דולר לכל פרסומת.

סודהסטרים זינקה אתמול במהלך המסחר לאחר שדיווחה כי היא סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 132.4 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 28.5%. הרווח הנקי על בסיס ‏Non GAAP‏ עמד על 15.8 מיליון דולר, לעומת 10.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה רשמה רווח נקי למניה של 74 סנט, לעומת 52 סנט ברבעון המקביל, כאשר קונצנזוס האנליסטים עמד על 57 סנט.

אופנהיימר העלתה היום את מחיר היעד למניית נייס , מ-40 דולר ל-43 דולר.

חברת אקסון מובייל דיווחה על תוצאות מתחת לתחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על רווח של 1.5 דולר למניה לעומת הצפי ל-1.9 דולר למניה, והכנסות של 106.5 מיליארד דולר, שעלו על צפי להכנסות של 105.5 מיליארד דולר.

טבע פרסמה היום את דוחותיה גם כן. מחיקה של כמעט 1.5 מיליארד דולר פגעה בתוצאות הכספיות של טבע ברבעון השני של השנה ולמעשה החברה מציגה הפסד של 452 מיליון דולר (53 סנט למניה, על בסיס GAAP). זאת, לעומת רווח של 863 מ' ש' ברבעון המקביל אשתקד.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]