הסוד של דיוקוביץ': הימנעות מגלוטן, אבוקדו, ודבש מניו זילנד

הטניסאי המדורג מספר 1 בעולם חושף בספר חדש את מרכיבי הדיאטה שלו, ומסביר איך היא מסייעת לו לשמור על מקומו בטופ

טניסאים מהרמות הגבוהות ביותר, וזה כבר לא חדש, נדרשים לנהל אורך חיים ספרטני וסיזיפי על מנת לסייע לגופם לעמוד במאמצים האדירים הנדרשים לשמירה על המקום בטופ של הסבב העולמי. נובאק דיוקוביץ', 1.88 מטרים על כ-80 ק"ג של גוף בנוי לתלפיות, אינו שונה באספקט הזה, ואולי אף קיצוני יותר מכולם - כפי שהסרבי עצמו חושף בספר חדש שהוא יוציא לאור בעוד כשלושה שבועות, "מגיש לניצחון", שכמה מפרטיו המעניינים מתפרסמים ב"וול סטריט ג'ונרל".

המדורג מספר 1 בעולם חשף כבר לפני שנים אחדות כי הוא נמנע ממאכלים המכילים גלוטן, אך לא הרחיב מעבר לכך. כעת, דיוקוביץ' נכנס לפרטים הקטנים והגדולים ביותר בדיאטה שלו.

בין היתר, הטניסאי בן ה-26 מספר כי הנוזלים היחידים שהוא מכניס לגופו ביומיום הם מים חמימים, כי מים קרים "מאטים את העיכול", לדבריו, "ומרחיקים את הדם שלי מהשרירים, לשם אני רוצה שהוא יזרום". בנוסף, הוא שותה בכל יום כמה שייקים מרוכזים בחלבוני אפונה. במהלך הימים בהם הוא משתתף בטורנירים, הוא מקפיד להימנע לחלוטין מכל מוצרי חלב ואלכוהול. כן בתפריט: הרבה מאד אבוקדו, חמאת קשיו, וסוכר במינונים נמוכים. הוא מספר שלאחר שרופאו המליץ לו להתחיל להימנע מגלוטן, הוא הקשיב לעצתו, ואחרי שבועיים, כשטעם מבייגל בפעם הראשונה, הרגיש מיד "כאילו התעוררתי עם הנגאובר". הוויתור על הגלוטן גרם לו "להוריד 5 ק"ג מהמשקל, להיות יותר גמיש, ולהגביר את יכולת הריכוז שלי".

עוד ממליץ דיוקוביץ' לספורטאי שרוצה לשמור על גופו בצמרת העולמית, לא לצרוך כלל קפאין - הוא עצמו עושה זאת רק כשהוא נוגס בחטיף אנרגיה לפני משחקים. האובססיה של דיוקוביץ' היא דבש המאנוקה, שנחשב לדבש המובחר והיוקרתי בעולם ומיוצר מהדבורים השוכנות על עצי המאנוקה בניו זילנד. לדבש מיוחסות סגולות אנטי-בקטריאליות. "הדבר הראשון שאני עושה כשאני יוצא מהמיטה בבוקר זה לשתות כוס מים גדולה בטמפרטורת החדר", הוא כותב. "הדבר השני שאני עושה עשוי קצת להפתיע אתכם: אוכל שתי כפות שלמות של דבש. ככה בכל יום".

דיוקוביץ', שזכה בשישה תארי גראנד סלאם במהלך הקריירה שלו וגרף פרסים כספיים בגובה של למעלה מ-50 מיליון דולר, טוען כי מאז שהתחיל עם הדיאטה החדשה שלו, "האלרגיות שלי נרגעו, האסטמה שלי נעלמה כלא היתה, הפחדים והחששות שלי הוחלפו על-ידי בטחון עצמי. לא סבלתי מהצטננות רצינית או שפעת כבר למעלה משלוש שנים".