אתר סלונה בקמפיין חדש לייצוג הולם לנשים בתקשורת

אראל מרגלית, ציפי חוטבולי ואושרת קוטלר משתתפים בפרויקט מיוחד של פלטפורמת הבלוגים לנשים שמטרתו להביא אותן למסך

פלטפורמת הבלוגים לנשים "סלונה" התגייסה בימים האחרונים למען מאבק לייצוג הולם של נשים בתקשורת, לאור העובדה שנוכחותן המספרי באוכלוסייה אינה עומדת בקנה מידה שווה לנוכחותן על-גבי מסך הטלוויזיה ובאמצעי התקשורת האחרים.

תחת הכותרת "איפה הנשים?" התגייסה שורה של כותבים למען המטרה, בהם ח"כ אראל מרגלית (העבודה), ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד-ישראל ביתנו), מנחות הטלוויזיה אושרת קוטלר, לינוי בר גפן, שרון כידון, וכותבות נוספות.

לדברי שירה מרגלית, מבעלי אתר סלונה, "יש לנו הזדמנות לעשות שינוי אמיתי במאזן האימה, בו גברים שולטים בהופעות תקשורתיות ובכך משפיעים על התודעה הציבורית. בעידן שבו נשים נאבקות לפרוץ תקרות זכוכית ומצליחות להגיע לתפקידי מפתח בתחומים רבים, אין שום הצדקה שלא נראה אותן גם על המסך כמובילות דעה".

אימי עירון, מנכ"לית סלונה, הוסיפה כי "התקשורת מעצבת בעוצמה את תודעת הציבור, ויש לה אחריות על ייצוג הולם של נשים או על היעדרן".

בפוסט שפרסם ח"כ מרגלית באתר, ציין כי "לנשים צריך שיהיה קול וצריך שיהיו פנים. וקול ופנים זאת תקשורת, אלה כלי התקשורת. מקווה שחבריי בכנסת ובקהילה העסקית יקבלו החלטה דומה. מתוך רצון אמיתי לשוויון בין המינים, מתוך הבנה שקולן של נשים חייב להישמע. זהו לא מאבק של נשים בלבד, זהו מאבק של אנשים, גם גברים חייבים לקחת בו חלק. זהו לא מאבק על פניה של אישה זו או אחרת אלא מאבק על פניה של חברה".

העיתונאית והבלוגרית טל שניידר כותבת במסגרת הפרויקט כי "בחודשים האחרונים, שלא בכוונה מובהקת, אני מרגישה שהפכתי לנציבה לענייני היעדר נשים על המסך. נשים רבות מתעצבנות, מגיבות, מעירות ואף סופרות ראשים. חברים (מכל המינים) שולחים לי תמונות של כנסים וימי עיון בהם אין נשים ואני מעלה את המידע לרשתות החברתיות".