זכייניות ערוץ 2: להמיר קנסות בהשקעה בתוכן

הדרג המקצועי ברשות השנייה דורש שהכסף ישולם ורק לאחר מכן יושקע בתוכן

זכייניות ערוץ 2 ביקשו להמיר את קנסותיהן לרשות השנייה לחובות תוכן. ל"גלובס" נודע, כי הדרג המקצועי של הרשות עומד על כך שהכסף ישולם, ואז יושקע באמצעותה בתוכן. לפני כשבועיים החליטה הרשות השנייה לחלט 740 אלף שקל לקשת ו-590 אלף שקל לרשת.

מדובר בקנסות שהוטלו על מכירת אייטמים, בתוספת ריבית. בנוסף, הוטל קנס של 160 אלף שקל על רשת, בגין חריגות בהיקפי שידור תוכני ריאליטי ובגין תוכן שיווקי. קנס של 75 אלף שקל הוטל על קשת לאחר שקידמה באופן אסור את אפליקציית mako במהלך שידוריה.

קשת ורשת ביקשו להמיר את הקנסות הללו במחויבויות תוכן נוספות שייקחו על עצמן, ולהפיק בסכומים אלו הפקות דוקומנטריות ודרמה. הבקשה זכתה לתמיכה של יו"ר הרשות השנייה אילן אבישר. ואולם היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, מתנגדת לה. שמיר דורשת כי הזכייניות יעבירו את הכסף והוא יעבור באמצעות הרשות, ופיקוחה, להפקות השונות.

במסגרת עיצומים אלו הושת גם קנס על ערוץ 10 בגובה 90 אלף שקל. הערוץ בחר להעביר את הכסף לרשות השנייה.

מהרשות השנייה נמסר: "הרשות השנייה הטילה עיצומים כספיים של מאות אלפי שקלים על שלוש הזכייניות בשל הפרות הנוגעות למכירת אייטמים ולהכללת פרסום בתוכן השידורים בניגוד לדין. לאור העובדה שעיצומים אלה לא שולמו במועד ע"י קשת ורשת, החליטה מועצת הרשות השנייה לחלט את ערבויות הזכייניות ובכוונת הנהלת הרשות לממש החלטה זו. נושא המרת חובות לתוכן כלל לא עלה לדיון במועצה, ומשכך לא זכה כלל להתייחסות משפטית".

ברשת ובקשת סירבו להגיב.

נהג פרטי למנכ"ל הרשות

בתוך כך, כפי שנחשף באתר "גלובס", מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד שכר לעצמו נהג פרטי. באב"ד הוא המנכ"ל הראשון זה כ-15 שנה שבוחר להשתמש בזכות זו שמאפשר לו תפקידו. ל"גלובס" נודע כי על מנת שלא יתפוס על תקן של הרשות השנייה, נשכר הנהג דרך חברת כח אדם.

הרשות השנייה ממומנת מכספי הגופים שהיא מפקחת עליהם - רשת, קשת, ערוץ 10 ותחנות הרדיו האזורי. המנכ"ל הראשון של הרשות, נחמן שי, השתמש בנהג ואילו המנהלים שהגיעו אחריו, בחרו לנהוג בעצמם למשרדי הרשות שבירושלים. בהם גם מוטי שקלאר שמתגורר בשומרון ומנשה סמירה המתגורר במושב בדרום. באב"ד, המתגורר בשרון, ביקש להשקיע את זמן הנסיעה לבירה לטובת ניהול שיחות עבודה ולכן ביקש נהג.

מהרשות השנייה נמסר: "מנכ"ל הרשות השנייה זכאי לתנאי העסקה דומים לשל מנכ"ל משרד ממשלתי. בהתאם לכך, ובמסגרת מצבת התקנים שאושרה לרשות השנייה על-ידי משרד האוצר, מועסק ברשות השנייה גם נהג מנכ"ל כפי שנהוג לגבי כל המנכ"לים בשירות המדינה. לאור איחוד המועצות הצפוי, מועסק הנהג בחוזה התקשרות חיצוני זמני ולא על תקן של הרשות".