נובל ודלק נוטשות את "פינקלס" עקב זרימת המים

נובל אנרג'י, מפעילת המאגר הסמוך ל"ים תטיס" החליטה לסגור את הבאר ולהיערך לנטישתה הסופית, כאמור בשל עלייה משמעותית בקצב זרימת המים במהלך הפקת הגז ■ פעולות הנטישה מתוכננות להתבצע במהלך 2014

השותפות הישראליות (אבנר , דלק קידוחים וקבוצת דלק ) במאגר הגז הטבעי "פינקלס", הסמוך למאגר "מרי B" שבפרויקט "ים תטיס", דיווחו הבוקר (א') לבורסה כי בסוף השבוע הודיעה נובל אנרג'י, השותפה האמריקאית בקידוח, עי עקב עלייה משמעותית בקצב זרימת המים במהלך הפקת הגז הטבעי מהבאר, החליטה נובל לסגור את הבאר ולהיערך לקראת נטישתה הסופית.

על פי ההודעה, פעולות הנטישה מתוכננות להתבצע במהלך 2014, וזאת לאחר קבלת האישורים המתאימים והשגת החומר והציוד הנדרשים.

בצל האירועים, נערכות השותפות להכנת חוות דעת מעודכנת אודות העתודות והמשאבים המותנים ב"ים תטיס" - ותפרסמנה דוח מיידי משלים עם קבלתה.

על פי הפרסומים בעבר, הרזרבות המוכחות במאגר עומדות על 5.4 מיליארד רגל מעוקב והרזרבות הצפויות על כ-14 מיליארד רגל מעוקב. לפי האומדן הטוב ביותר, המשאבים המותנים במאגר עומדים על 83.7 מיליארד רגל מעוקב (BCF), כשהאומדן הנמוך עומד על 78.6 והגבוה על כ-88.8 BCF.

בדיווח נפרד, עדכנו השותפות במאגר "תנין" כי בנוסף ל-1.4 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי נמצאו באופן מוכח 1.6 מיליון חביות של קונדנסט ועוד 2.5 מיליון חביות קונדנסט באופן פרוספקטיבי. יחד עם "כריש" (13 מיליון), "תמר" (13 מיליון) ו"לווייתן "(34 מיליון) סה"כ כמות הקונדנסט בחופי ישראל עומדת על כ-64 מיליון חביות.