ארסן ונגר נגד עסקת גארת בייל: "עושה צחוק מהפייננשל פייר-פליי"

מאמן ארסנל על ההעברה שוברת השיאים שעשויה לשלוח את כוכב טוטנהאם לריאל מדריד: "עולם הכדורגל נכנס לשיגעון מוחלט"

ארסנל עדיין לא הוציאה אפילו פני אחד שחוק במהלך שוק ההעברות של הקיץ הנוכחי, אך זה לא מונע מהמנג'ר שלה, ארסן ונגר, להעביר ביקורת על מהלכים שמבצעות קבוצות אחרות מרחבי היבשת.

בסוף השבוע התייחס המאמן הצרפתי להצעה של ריאל מדריד על גארת בייל, כוכב טוטנהאם, שאמורה להפוך לעסקה היקרה בכל הזמנים בכדורגל העולמי, וטען כי היא הופכת את תקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א בדיחה. "זה מדהים בעיניי ששנה אחת בלבד לאחר שהתקנות נכנסו לתוקף, עולם הכדורגל נכנס לשיגעון מוחלט", אמר. "נדמה שאין לחוקים שום ערך, והם גרמו לכולם לפעול בצורה גרועה אפילו יותר מבעבר".

כזכור, רגולציות הפייננשל פייר-פליי קובעות כי מועדוני כדורגל יכולים להפסיד עד 45 מיליון אירו בעונות 2011/12 ו-2012/13, אחרת הן עשויות לספוג סנקציות מאופ"א. יש לציין כי למרות דבריו של ונגר, ריאל אמורה לעמוד בתקנות, שכן היא סיימה את עונת 2011/12 עם רווח נקי של 24.2 מיליון אירו (הדוחות שלה ל-2012/13 טרם פורסמו).

ונגר התייחס גם לקבוצתו ולפעילות הדלה שלה בשוק (החתימה הקיץ רק שחקן אחד - הצרפתי הצעיר יא-יא סאנוגו שהגיע בהעברה חופשית): "אם אתם אומרים שאנחנו נמצאים תחת לחץ להוציא כסף על שחקנים חדשים, אתם צודקים", אמר. "אבל אני מרגיש לחץ גדול יותר להוציא את הכסף בדרך הנכונה. איכות של שחקנים לא קשורה לסכומים שמוציאים עליהם. אם מסתכלים על הקבוצות שמתחרות איתנו בפרמיירליג, אז מלבד מסע הרכש של מנצ'סטר סיטי, אף אחד לא עשה כלום".