גרונאו: "בנק ישראל מנוהל בצורה חלקה - קרנית יודעת לנהל"

גרונאו, חבר הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראיון ל"בלומברג": "קרנית פלוג נכנסה לנעלי סנטלי פישר באופן טבעי" ■ "הממשלה צריכה לבדוק היטב את המועמדים לתפקיד הנגיד כדי למנוע מבוכה" ■ "אף אחד לא חיכה למנהיג חדש כדי להחליט החלטות"

בנק ישראל מתפקד בצורה נורמלית, גם לאחר שהממשלה נכשלה פעמיים למנות מחליף לסטנלי פישר, כך טען היום (א') בראיון ל"בלומברג", ראובן גרונאו, חבר הוועדה המוניטרית של בנק ישראל.

גרונאו אמר במהלך הראיון כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חייב לפעול במהירות האפשרית כדי למנות נגיד חדש לבנק ישראל. זאת כדי שלא יוטלו ספקות בכל הנוגע למדיניות המוניטרית העתידית שיוביל הבנק. במקביל, הממשלה צריכה לבדוק היטב את המועמדים לתפקיד כדי למנוע מבוכה. לדבריו, הבנק מנוהל בפועל ע"י המשנה לנגיד קרנית פלוג, שהודיעה על סיום תפקידה במקביל להודעת על מינוי של פרופ' ליאו ליידרמן.

"ככל שזה נוגע לנו, הבנק מנוהל בצורה חלקה", ציין גרונאו. "קרנית נכנסה לנעליים של סנטלי פישר באופן די טבעי. היא יודעת איך לנהל את הבנק".

כאמור, סאגת בחירית הנגיד לבנק ישראל נמצאת בעיצומה, לאחר שבסוף השבוע גם פרופ' ליאו ליידרמן הודיע לראש הממשלה כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד נגיד הבנק לאחר שלוועדת טירקל נשלחו מכתבים אנונימיים שטענו כי ליידרמן קשרו להעלמות מסים והטרדות מיניות לכאורה. פרישתו של ליידרמן הדיעה 4 ימים לאחר שפרופ' יעקב פרנקל הודיע במפתיע כי הוא מסיר את המועמדות שלו.

גרונאו טען בנוסף כי הוואקום שנוצר בהנהלת בנק שיראל לא השפיע על החלטת ששת חברי הוועדה המוניטרית של הבנק להותיר את הריבית המרכזית על כנה ברמה של 1.25% בחודש אוגוסט. "אף אחד לא חיכה למנהיג חדש כדי להחליט החלטות", אמר גרונאו.