ליידרמן שובר שתיקה: "מעולם לא הוגשה תלונה כלשהי נגדי"

ליידרמן, שהסיר מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל, בראיון ל"דה-פוסט": "אם לא הייתי מסיר מועמדותי אין לי ספק שהיא היתה מאושרת, אבל זה היה לוקח יותר מחודשיים ולא הייתי מוכן לזה מטעמי הבריאות שלי ושל משפחתי"

כ-3 ימים לאחר ההודעה הדרמטית שבה הסיר מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל, פרופ' ליאו ליידרמן שובר שתיקה ומספר מה הביא אותו לוותר על התפקיד הבכיר. בראיון לעיתונאי יהודה שרוני באתר "דה-פוסט" של העיתון "סופהשבוע", ליידרמן אמר כי "כואב לי שחלום הנגידות שאותו רציתי כל כך לא יתגשם".

הוא הוסיף: "אני ממליץ כעת להתמקד בהליך הבחירה לתפקיד הנגיד ובשאלה מי יהיה הנגיד הבא, ולא בטענות כלפי שאין להם כל יסוד".

כזכור, ליידרמן הסיר ביום שישי האחרון את מועמדותו לתפקיד, לאחר שקיים שיחות אינטנסיביות עם בני משפחתו שהביאו אותו להעדיף להמשיך כאיש פרטי בעבודתו באוניברסיטת תל-אביב ובבנק הפועלים. 5 ימים בלבד לפני כן, פרופ' יעקב פרנקל הסיר אף הוא את מועמדותו לתפקיד, לאחר שחווה לדבריו "מסע של הכפשות ושקרים שפגעו בשמו הטוב וביושרו". ליידרמן ראה את מה שעבר הפרופ' יעקב פרנקל, והעדיף שלא להיכנס אף הוא לקלחת.

נגד ליידרמן עלו טענות של הטרדה מינית לכאורה, שהביאו אותו לעזוב את תפקידו בדויטשה בנק ב-2002. ליידרמן הכחיש לדה-פוסט את הדברים, וטען שהחליט לפרוש כי לא היה מוכן לעבור את הסיוט שחווה המועמד הקודם יעקב פרנקל. "התפטרותי מדויטשה בנק היתה רצונית ונועדה לחזור לחיק משפחתי", אמר.

ליידרמן אמר עוד, כי "הרקורד שלי נקי לחלוטין. מעולם לא הוגשה תביעה או תלונה מכל סוג שהוא נגדי בכל 34 שנות עבודתי באוניברסיטת ת"א, בעשר שנים בבנק ישראל, עשר שנים בבנק הפועלים ובשנתיים וחצי בדויטשה בנק".

ליידרמן אמר עוד כי "אין לי ספק שוועדת טירקל הייתה מאשרת את המינוי שלי, לו הייתי ממשיך, אבל זה היה לוקח יותר מחודשיים. לא הייתי מוכן לזה מטעמי הבריאות שלי ושל משפחתי".

באשר לטענות על הטרדה מינית, לכאורה, ליידרמן אמר כי "שוחחתי עם טירקל ביום שישי ושאלתי אותו האם במכתב התלונה נגדי הוזכרה המילה 'הטרדה מינית'. טירקל אמר שאין דבר כזה. במכתב שנשלח על ידי מישהי שאני מכיר נכתב כך: 'אני ממליצה לבדוק את הנסיבות להתפטרותו הפתאומית של ליאו ליידרמן מדויטשה בנק'. שום דבר מעבר לזה".