פלאפון סוגרת רבעון: הרווח הנקי ירד לכ-161 מיליון ש'

ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-915 מיליון שקל, לעומת כ-964 מיליון שקל ברבעון קודם, וכ-1.15 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ מצבת המנויים של פלאפון ירדה במהלך הרבעון בכ-39 אלף

חברת הסלולר פלאפון מקבוצת בזק דיווחה היום (ב') על תוצאותיה ברבעון השני של 2013. סך ההכנסות ברבעון הסתכם בכ-915 מיליון שקל, לעומת כ-964 מיליון שקל ברבעון קודם, וכ-1.15 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 20.3%.

ההכנסות משירותים הסתכמו בכ-696 מיליון שקל, לעומת כ-714 מיליון שקל ברבעון קודם וכ-857 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 18.8%. הקיטון בהכנסות משירותים נבע משחיקת תעריפים כתוצאה מהתחרות המוגברת בענף והמעבר לחבילות ללא הגבלה, שהביאו לירידה בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) וכן לירידה בכמות המנויים. בפלאפון מדגישים כי הפגיעה בהכנסות קוזזה בחלקה על ידי גידול בהכנסות ממפעילים, העושים שימוש ברשת החברה.

ההכנסות ממכירת ציוד קצה הסתכמו בכ-219 מיליון שקל, לעומת כ-250 מיליון שקל ברבעון קודם וכ-291 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-24.7%. הירידה בהכנסות ממכירת ציוד קצה נבעה בעיקר מירידה במכירות וירידה במחירי המכשירים, אשר נגרמה בין היתר עקב פתיחת השוק ליבוא מקביל ופתיחתן של חנויות רבות המוכרות ציוד קצה.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-186 מיליון שקל, לעומת כ-174 מיליון ברבעון הקודם, גידול של כ-7% מול רבעון קודם וירידה של כ-28% מול רבעון מקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה מהמשך מהלכי התייעלות שהביאו לקיטון בהוצאות ושינוי אומדן התחייבויות לשכירות אתרים בהיקף של 30 מיליון שקל.

ה-EBITDA צמח אף הוא לעומת רבעון קודם והסתכם בכ-299 מיליון שקל לעומת כ-295 מיליון שקל ברבעון קודם, וכ-396 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה פלאפון כי הרווח הנקי צמח בכ-5% מול רבעון קודם והסתכם בכ-161 מיליון שקל, לעומת כ-153 מיליון שקל ברבעון קודם וכ-194 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (ירידה של כ-17%).

מצבת המנויים של פלאפון ירדה במהלך הרבעון בכ-39 אלף, ועמדה נכון ל-30 ביוני 2013 על כ-2.702 מיליון מנויים, לעומת כ-2.741 מיליון מנויים נכון ל-31 במארס 2013. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה ברבעון על 85 שקל, לעומת 86 שקל ברבעון קודם ו- 99 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון אמר היום: "התחרות בענף ממשיכה לשחוק את ההכנסות, אך בקצב מתון יותר מאשר ברבעונים הקודמים". שרון הוסיף: "היקף הניודים נטו אף הוא התמתן, ונראה כי המבצעים האגרסיביים של המתחרים החדשים כבר אינם אפקטיביים כפי שהיו בעבר ומרבית המנויים אינם מגלים עניין ורצון לעבור חברה".