גילת: אף פעם לא הייתי מרוצה מהנהלת רשות השידור

(עדכון) - מליאת רשות השידור הקפיאה את כל המכרזים ברשות ומקשה על העברת תקציבים בתוך השידור הציבור, מתוך אי-אמון בדרג הניהולי של רשות השידור בראשותו של יוני בן-מנחם

סדקים ראשונים בצמרת רשות השידור עם עצירת הרפורמה. מליאת רשות השידור - בהובלת יו"ר רשות השידור אמיר גילת - החליטה לשים מקלות בגלגלי הנהלת הרשות ולהקפיא את כל המכרזים. בנוסף, היא מקשה על העברת תקציבים בתוך השידור הציבור.

הסיבה למהלכים האלה היא אי-אמון בדרג הניהולי של רשות השידור בראשותו של יוני בן מנחם. המליאה הצביעה פה אחד על הודעתה, לפיה "היא מוטרדת ממצבה הניהולי של רשות השידור ומהיכולת ליישם את החלטות המליאה וועדותיה".

גילת הביע לראשונה מורת רוח פומבית מאופן הניהול של רשות השידור. לדבריו בדיון, מעולם לא היה שבע רצון מתפקוד ההנהלה, אך כל עוד היה סיכוי לרפורמה לא נקט מהלכים נגדה, כי היה צריך לחזקה לקראת מהלך פרישה נרחב.

ישיבת מליאת הרשות נערכה בעקבות הודעת שרי האוצר והתקשורת על הקפאת הרפורמה המתוכננת ברשות השידור. שר התקשורת גלעד ארדן, הממונה גם על רשות השידור, מתכנן הקמת ועדה שתמליץ על גורלה של רשות השידור - כאשר הפתרון המסתמן הוא סגירה ופתיחה מחדש, תחת מבנה אחר.

בדיון נכחו 11 חברי מליאה בלבד, מתוך 31, ולא נכחו בה נציגי ההנהלה. חברי המליאה העלו את הביקורת הציבורית ההולכת וגדלה נגד הרשות, גם מצד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט, שחוות דעתו נגד המשך הליך הרפורמה פורסמה כאן לראשונה, ותלו את האשמה בהנהלה ובדרכי פעולתה.

אי-שביעות רצון בולטת הובעה במליאה לאור לוחות השידורים של ערוץ 1. חברי המליאה אמרו כי הלוח חוזר על עצמו, אינו מגוון ואינו מהווה תמורה לתשלום האגרה הנגבה מהאזרחים.

"חיי ההנהלה יהיו קשים"

לאור הדברים החליטו חברי המליאה שלא לאשר את לוח השידורים לחודשיים הקרובים. הלוחות, נקבע "אינם תואמים את מדיניות והנחיות ועדת התוכן של המליאה". מעתה, אומרים גורמים במליאת הרשות, "חיי ההנהלה יהיו קשים הרבה יותר".

מהנהלת הרשות נמסר, כי "ההנהלה עושה ככל שביכולתה על מנת לקיים לוח שידורים ראוי וציבורי, למרות הקשיים התקציביים ותקציב החירום הנובע מעצירת הרפורמה. ההנהלה מתנהלת על-פי כללי המנהל התקין, ללא קיצורי דרך, תוך שמירה על רמה מקצועית, נאותה, גבוהה, כיאה לשידור ציבור".

עוד נמסר מרשות השידור: "אם אכן נאמרו הדברים הרי שטענה זו היא מוזרה, בשל העובדה שיו"ר הרשות גילת, היה יו"ר ועדת האיתור, שבחרה במנכ"ל ויו"ר ועדת המכרזים שבחרה בכל המנהלים ברדיו ובטלוויזיה".

כמו כן, גורמים ברשות השידור אומרים: "נראה כי גילת נמצא בלחץ בחודשים האחרונים ומנסה לרצות בכל מחיר כל גורם אשר יכול לתרום להישארותו בתפקיד. אדם שהחליף 7 עוזרים ומנהל מאבקים אישיים הוא האחרון שיכול למתוח ביקורת על ההנהלה".