עוד צרות לשווייצרים לפני מכבי ת"א: מכת חוליגניזם

בשווייץ פורסם כי רשימת האוהדים המוגדרים כחוליגנים הגיעה לשיא חדש - 1,368 אוהדים בסך הכל; הבעיות הכי גדולות: בכדורגל ובהוקי קרח

למרות שהאווירה במשחק של מכבי ת"א נגד פ.צ באזל בשבוע שעבר באצטדיון "סנט ג'ייקוב פארק" התנהלה על מי מנוחות, מתברר שהשווייצרים עומדים בתקופה האחרונה בפני התקופה הקשה ביותר מבחינת חוליגניזם של אוהדים.

בסוף השבוע פורסם כי "רשימת החוליגניזם" הרשמית - זו הכוללת מאגר נתונים ממוחשב ובו שמות אוהדי הספורט בשווייץ שמוגדרים כחוליגנים ונמצאים תחת מעקב של הרשויות - הגיעה לשיא כל הזמנים: 1,368 חוליגנים בסך הכל. בסך הכל התווספו בשנה האחרונה163 חוליגנים לרשימה, ממנה נמחקו גם 89.

המערב אחרי החוליגזנים בשווייץ הונהג באופן רשמי לפני שש שנים, בין היתר על מנת למנוע תופעות חוליגניזם בעת טורניר יורו 2008 אותו אירחה המדינה ביחד עם אוסטריה.

הבעיות הקשות ביותר של חוליגניזם נמצאות, באופן טבעי, במשחקי הכדורגל בליגה המקומית. כאשר במקום השני מבחינת אלימות קהל נמצאת ליגת ההוקי קרח. בשוויץ מעריכים כי משחקי כדורגל המוגדרים כבעלי פרופיל אבטחה בעייתי, דוגמת הדרבי של ציריך (פ.צ ציריך מול גראסהופרס) או משחקים בין פ.צ באזל לאחת מהקבוצות הגדולות של ציריך, עלות האבטחה במשחקים מעין אלו מגיעה לכ-270 אלף דולר.