כיל: ירידה של 7.2% בהכנסות; הרווח נחתך ל-316 מיליון דולר

כיל מסכמת רבעון, שלא הושפע עדיין מרצונה של אורלקלי לפרוש מקרטל האשלג ■ הכנסות כיל הסתכמו ב-1.77 מיליארד דולר ■ כיל: הודעת אורלקלי יוצרת אי ודאות באשר למחיר האשלג ומגדילה את הסיכון לירידת מחירים בטווח הקצר

בצל שבירת קרטל האשלג הקנדי-סיני בשבוע שעבר, ממנו נהנתה כיל בשנים האחרונות, מסכמת הבוקר (ד') החברה את הרבעון השני, שלא הושפע כמובן מהודעתה של אורלקלי הרוסית על פרישה מהקרטל והורדת מחירי האשלג אל אזור ה-300 דולר לטון.

בסיכום רבעוני, הכנסות כיל ירדו ב-7.2% ל-1.77 מיליארד דולר לעומת 1.907 מיליארד דולר ברבעון השני של 2012. בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח של 316 מיליון דולר, ירידה של 22.5% לעומת הרבעון המקביל.

כיל מתייחסת במסגרת הדוחות להודעת אורלקלי, וכותבת כך: "הודעה זו יוצרת אי ודאות באשר למחיר האשלג ומגדילה את הסיכון לירידת מחירים בטווח הקצר. עם זאת, בטווח הארוך מגמות השוק הן לגידול בביקושים אשר מביא לעליות מחירים".

כמו כן, במועד אישור הדוחות החליט הדירקטוריון על חלוקת דיבידנד בהיקף 221 מיליון דולר, אשר יחולק ב-16 בספטמבר.

בחלוקה גיאוגרפית, הסתכמו ההכנסות מישראל ב-95 מיליון דולר, מצפון אמריקה ב-305 מיליון דולר, מדרום אמריקה ב-267 מיליון דולר, מאירופה ב-625 מיליון דולר, מאסיה ב-449 מיליון דולר ומשאר העולם ב-29 מיליון דולר.

בחלוקה מגזרית, הסתכמו ההכנסות ממגזר הדשנים ב-1.072 מיליארד דולר, ממגזר המוצרים התעשייתים ב-353 מיליון דולר וממגזר מוצרי התכלית ב-406 מיליון דולר.

אסטרטגיה חדשה

כמו כן, דירקטוריון החברה אישר אתמול את מרכיביה העיקריים של האסטרטגיה החדשה של כיל, שנועדה להניע את החברה לעבר עשור של צמיחה וגידול של עשרות אחוזים בהכנסות וברווחים - בשיעורים גבוהים מהממוצע בשוק. מעבר לפעילות מבוססת-מוצר, האסטרטגיה החדשה תרחיב את הפעילות בחברה לפעילות מבוססת-שווקים בשוקי החקלאות, המזון והחומרים המורכבים.

הרחבה זו כוללת את ליבת העסקים בה מתקיימים כ-90% מפעילות החברה, תוך הגדלת וחיזוק כל שרשרת הייצור - מהפקת המינרלים ועד ייצור מוצרי קצה לשווקים, כולל את הטכנולוגיה והידע שביניהם. עובדה זו תוביל לפעילות מאוזנת יותר בשלושת השווקים ולאיזון נכון יותר בתיק מוצרי החברה.

האסטרטגיה החדשה גובשה במסגרת תהליך אינטנסיבי עליו עמלה החברה במשך תשעת החודשים האחרונים, בהשתתפות מאות מנהלים ועובדים בכל העולם ובסיוע של חברת ייעוץ בינ"ל מובילה. במסגרת זו נבחנה כל הפעילות העסקית של החברה, תוך ניתוח מעמיק של השווקים בהם היא פעילה ושל מיצובה התחרותי ביחס למתחרותיה. התוכנית האסטרטגית נבחנה בקפידה גם לאחר השינויים האחרונים בשוק האשלג. האסטרטגיה מבוססת על שלושה תחומי פעילות: מצוינות תפעולית ושיפר ביעילות; פרויקטים מחוללי צמיחה; וחיזוק התשתית הארגונית המסייעת לצמיחה.