אספן שוב קרובה להשתלט על חבס; הצעתה תפוג מחר

מחזיקי האג"ח בחבס יחליטו לגבי ההצעה, שקיבלה היום חיזוק מבנק ING

חברת אספן גרופ של רוני צארום שוב קרובה להשתלט על חברת ההשקעות חבס, בדרך של הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח של האחרונה. מחר יפוג תוקף ההצעה, ומחזיקי האג"ח של חבס אמורים לאשר או לדחות את הצעתה. זאת בזמן שמגעים שנוהלו עם מתעניינים אחרים בחברה לא הבשילו לכדי הצעה מחייבת.

הצעתה של אספן קיבלה היום תמיכה מבנק ING, אחד משלושת הבנקים הגדולים בהולנד, שפרסם חוות דעת שלפיה הוא צופה כי להסדר תהיה השפעה חיובית על מניות קרן הנדל"ן ההולנדית NSI - ההחזקה המרכזית של חבס.

בבנק ההולנדי מציינים, כי הם מעדיפים את אספן כבעלים החדשים של NSI, על רקע הערכותיהם כי כניסת אספן לחבס תספק יציבות וודאות ליתר בעלי המניות ב-NSI. אספן כבר הצהירה בעבר על מחויבותה כלפי NSI לטווח ארוך.

מחזיקי אג"ח חבס, בהיקף של כ-450 מיליון שקל בשתי סדרות, התכנסו בתחילת השבוע כדי לדון בהצעתה החדשה של אספן, אחרי שאחרונה, המנוהלת על-ידי אילן גיפמן, משכה הצעה קודמת שכבר אושרה על-ידי המחזיקים.

הצעתה הקודמת של אספן שיקפה תספורת של כ-40% על החוב המתואם, ואילו ההצעה החדשה כוללת השקעה נמוכה אף יותר של אספן, ומגלמת עבור המחזיקים תספורת אגרסיבית יותר, של כ-50%-70%.

במסגרת ההצעה הנוכחית מתכננת אספן לרכוש שליטה בחבס כשבתוכה רק ההשקעה במניות NSI (74% ממניות החברה הבת חבס סטאר, המחזיקה ב-21% ממניות NSI). יתר נכסי חבס - שני פרויקטים בארץ ונכסים נוספים - יופרדו מהחברה הקיימת, יימכרו, והתשלום ישמש כהחזר למחזיקים.

אספן מציעה הזרמה של 70 מיליון שקל לחבס השקעות, נוסף על 1 מיליון אירו שכבר הזרימה, תמורת הקצאת 51% ממניות החברה. יתר המניות יועברו למחזיקי האג"ח, כך שבעלי המניות הקיימים, ובראשם הבעלים הרצל חבס, יאבדו את כל החזקותיהם. נוסף על כך תנפיק אספן סדרת אג"ח חדשה בחבס, בהיקף של כ-70 מיליון שקל, למחזיקים בסדרה 4.