פרטנר גבתה שלא כדין - ותחזיר ללקוחות 2.5 מיליון שקל

זאת בעקבות פסק דין שניתן השבוע בתובענה ייצוגית בגין גביית יתר על זמן אוויר ■ לקוחות לשעבר של פרטנר שנפגעו מהגבייה ביותר מ-100 שקל יקבלו המחאות

חברת הסלולר פרטנר תשיב ללקוחותיה 2.5 מיליון שקל ותתרום עוד מיליון שקל לעמותות שונות - זאת בעקבות פסק דין שניתן השבוע, בעקבות תובענה ייצוגית שאושרה לפני כשנה.

התביעה עסקה בחישוב זמן אוויר לפי יחידות של דקת זמן אוויר, כאשר לפי רישיונה, היה על החברה לחשב את זמן האוויר במסלולים ביחידות של 12 שניות בשעה שצירפה לקוחות למסלולים מבוססי חישוב לפי יחידות זמן אוויר של דקה. לפי ההסכם, פרטנר תשיב לקבוצת המנויים הרלוונטית סכומים שנגבו ממנה שלא כדין.

התובעת היא חברה עסקית שהצטרפה למסלול FIX ב-30 לספטמבר 2007, כשבמועד זה לא הייתה רשאית פרטנר להציע חבילה שבה החישוב נעשה לפי דקות.

פרטנר הודיעה כי איתרה את המנויים שהצטרפו לתוכניות דקה שונות בתקופה שמ-3.9.2007 ועד 31.12.2008, והיא תשיב להם את הפרשי הסכומים שמגיעים להם בצירוף הפרשי הצמדה וריבית. מדובר בכ-30,000 מנויים.

כבר באפריל 2012 זוכו 14,500 מנויים בסכומים שנגבו ביתר. בסך-הכול שולמו כ-2 מיליון שקל בתוספות של 408 אלף הצמדה וריבית. כ-6,700 לקוחות שאינם שייכים עוד לפרטנר זכאים להחזר של כמיליון שקל.

סוכם כי לקוחות שזכאים להחזר של 100 שקל ויותר, יקבלו הודעה לכתובת הידועה לפרטנר, ולאחר שישיבו להודעה זו - תשלח אליהם המחאה. סכומים נמוכים מ-100 שקל וסכומים שלא יוחזרו ללקוחות שלא אותרו יעברו כתרומה למספר עמותות.

הסכום הכולל לתשלום עומד על כ-3.5 מיליון שקל - מתוכו כמיליון שקל יוחזר כתרומה.

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אסף שילה. (ת"צ 10-07-17880).

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988