וולט דיסני צפויה להפסיד 190 מיליון דולר מהסרט "הפרש הבודד"

ההכנסות מהסרט עם ג'וני דפ בארה"ב ובקנדה הסתכמו ב-29 מיליון דולר בלבד

וולט דיסני העריכה אתמול (ג') כי תפסיד 160-190 מיליון דולר מהסרט "הפרש הבודד", שהיה אמור להיות סרט להיט קיצי, ושעלות הפקתו הייתה גבוהה מאוד. החברה דיווחה על עלייה קטנה ברווח הרבעוני, שהיה גבוה מתחזיות וול סטריט.

"הפרש הבודד" יצא לאקרנים ב-3 ביולי, ובסוף השבוע הראשון שלו הסתכמו ההכנסות ממכירת כרטיסים בארה"ב ובקנדה ב-29 מיליון דולר בלבד.

על-פי הדיווח ברויטרס, ההפסד בגין "הפרש הבודד" - מערבון בכיכובו של ג'וני דפ - ישתקף בדוח הרבעון שיסתיים בספטמבר, לדברי סמנכ"ל הכספים של דיסני, ג'יי רסולו, בשיחות עם אנליסטים.

מניית דיסני נפלה ב-1.9% בסחר אלקטרוני לאחר תום המסחר הרגיל בבורסה, ונסחרה ב-65.79 דולר, לעומת מחיר סגירה של 67.05 דולר בבורסת המניות של ניו-יורק.

"אני יודע שכבר נאמרו המון דברים על הסיכון הכרוך בסרטים בעלות גבוהה שאמורים לאזן את המצב הפיננסי של אולפן הסרטים", אמר מנכ"ל דיסני, בוב איגר. "אנחנו בהחלט מהווים הוכחה לכך, אחרי מה שקרה עם 'הפרש הבודד'".

"אנחנו עדיין בדעה שאסטרטגיית הפקת סרט שאמור לאזן את המצב הפיננסי של החברה היא אסטרטגיה טובה", הוסיף איגר. "אחת הדרכים להתבלט ולגבור על המתחרים היא באמצעות הפקת סרט גדול - לא רק סרט עם תקציב גדול, אלא עם סיפור גדול, צוות שחקנים גדול, ומבצע שיווק גדול".

ברבעון שהסתיים ביוני צנחה ההכנסה התפעולית של אולפן הסרטים של דיסני ב-36%, מכיוון שהסרט "איירון מן 3" לא הצליח לרשום הצלחה דומה להצלחה המדהימה של הלהיט של אשתקד, "הנוקמים". הרווח הרבעוני הנקי גדל ב-1% ל-1.85 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה עמד על 1.03 דולר, לעומת 1.01 דולר שצפו בממוצע אנליסטים שסקרה תומסון רויטרס. עלייה נרשמה בהכנסה התפעולית מפארקי השעשועים של החברה, ומחטיבת רשתות המדיה שלה, הכוללת את ערוץ הספורט ESPN.