הבנקים הגדולים: להגדיל החזקה במניות עפ"י אג"ח קונצרני

בנק לאומי: יש להתחיל להסיט כספים למניות המעו"ף על פני ת"א 75 ומדד היתר ■ בנק הפועלים: הקרובים תימשכנה החולשה בנפח המסחר בשוק והתנודתיות הנמוכה ■ מה הסקטורים המומלצים וכיצד כדאי לבצע השקעה במניות?

בסיומו של שבוע מסחר בתל-אביב, לאחר שמדד המעו"ף ירד במהלכו בשיעור של כ-0.4%, מציינים הבוקר (ו') בבנק לאומי, במסגרת הסקירה השבועית, כי "אנו ממליצים על חשיפה גבוהה יחסית לאפיק המנייתי, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני".

עוד מוסיפים כלכלני הבנק כי "מזה זמן המלצנו על מניות השורה השנייה והשלישית (מניות תל-אביב 75 ומדד היתר) בהשוואה למניות השורה הראשונה (תל-אביב 25). לאחר תקופה בה רשם מדד תל-אביב 25 תשואת חסר בהשוואה למדדים אלה, אנו מעריכים שבתמחור הנוכחי אין סיבה להמשך העדפה זו".

נציין כי בחודש יולי הוסיף מדד יתר 50 כ-3.6% לערכו ובכך השלים זינוק של 26.2% מתחילת השנה. במקביל, מדד תל-אביב 75 עלה החודש בשיעור חד של 6.1% (14% מתחילת השנה).

בכל מקרה, ממשיכים בבנק לאומי להמליץ על חשיפה מפוזרת ברמת המדדים, ופחות על חשיפה ספציפית באמצעות מספר מועט של מניות.

בנק הפועלים: עדיפות למניות על פני אג"ח קונצרני

בבנק הפועלים סבורים כי גם בחודשיים הקרובים תימשכנה החולשה בנפח המסחר בשוק והתנודתיות הנמוכה, בשל חופשות הקיץ שנוהגים לקחת פעילים רבים באוגוסט (תופעה כלל עולמית) ובשל חגי תשרי שיחולו השנה מוקדם יחסית (תחילת ספטמבר).

"היעדר קטליזטורים לשוק יקשו על התרחבות בנפח המסחר ועל קביעת מגמה מבוססת לשוק בטווח הקרוב. בשלב זה אנו מתקשים לזהות את המנועים אשר יביאו לביסוס מגמה חיובית בת קיימא בשוק המניות המקומי. נתוני המאקרו מצביעים על האטה במשק, כשדוחות החברות, אשר החלו להתפרסם בשבוע האחרון, ימשיכו ללוות את המשקיעים בשבועות הקרובים, ואלה צפויים להערכתנו להמשיך ולהציג האטה בפעילות החברות", נכתב בסקירה מטעם הבנק.

מנגד, רמות המחירים בשוק סבירות, ומצביעות על עדיפות למכשיר המנייתי על פני האג"ח הקונצרני בראיה לטווח הבינוני והארוך.

לאור זאת, ממשיכים כלכלני הבנק להמליץ על חשיפה בינונית ברכיב המנייתי בתיק ההשקעות, כשאת החשיפה המנייתית מומלץ לבצע דרך מדדים ופחות דרך מניות ישירות. מבין המניות השונות, רואים בבנה"פ העדפה להשקעה במניות דפנסיביות ובמניות המאופיינות בחלוקת דיבידנד גבוהה. כמו כן, הם סבורים כי את הסיכון בחשיפה לחברות עדיף ליטול באמצעות מניות על פני אג"ח קונצרניות.