מה הקשר בין אופרה ווינפרי, גזענות ותיק בשווי 35 אלף דולר?

מלכת הטוק-שואו האמריקאית ואחת הנשים העשירות בעולם טענה כי במהלך ביקורה בשוויץ עובדת בחנות בוטיק, שלא זיהתה אותה, אמרה לה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה לרכוש תיק מעצבים יוקרתי ודחקה בה לבחון תיקים זולים יותר

אופרה ווינפרי, "מלכת הטוק-שואו" האמריקאית ואחת הנשים העשירות בארה"ב, טוענת כי חוותה לאחרונה השפלה גזענית בשוויץ. לטענתה, עובדת בחנות בוטיק בציריך אמרה לה שאינה יכולה להרשות לעצמה לרכוש תיק מעצבים יוקרתי, וייעצה לה לבחון תיקים זולים יותר.

לפי דיווח של אתר הבידור "Entertainment Tonight", המקרה התרחש כאשר ווינפרי הייתה בציריך לרגל חתונתה של טינה טרנר לפני חודש. ווינפרי ראתה בחנות תיק יד יוקרתי של המעצב טום פורד בשווי 35 אלף דולר, וביקשה מהמוכרת להוציא אותו מהקופסה. ואולם, המוכרת בבוטיק היוקרתי טרויס פומס סירבה להוציא את התיק ואמרה לווינפרי שהיא צריכה להסתכל על תיקים פחות יקרים.

ווינפרי אמרה שהאישה לא זיהתה מי היא וייחסה את המקרה לגזענות. "אני עזבתי את החנות, אבל זה מוכיח שגזענות היא עדיין סוגיה", אמרה וינפרי בראיון שהעניקה לאתר. כאמור, ווינפרי היא אחת מהנשים העשירות בעולם, והונה מעורך בכ-2.8 מיליארד דולר.

הבעלים של הבוטיק התנצל בפני ווינפרי דרך העיתון השוויצרי "בליק" והגדיר את המקרה כ"אי-הבנה", שנגרמה בגלל שהמוכרת בחנות אינה דוברת אנגלית בצורה טובה.