בזמן שאי.די.בי קורסת: מניית דסק"ש זינקה 200% בשנה

במיזוג המתוכנן תרכוש דסק"ש את מניות הציבור בכור במחיר דומה למחיר השוק ■ רווח של405 מיליון שקל לכור במחצית הראשונה של 2013 בזכות העלייה במניות קרדיט סוויס ותוצאות מכתשים אגן ■ הוצאות ההנהלה של החברה זינקו בלא פחות מ-80%

העלייה במניית בנק קרדיט סוויס ופעילותה היציבה של מכתשים אגן ממשיכות לבוא לידי ביטוי בתוצאותיה של חברת כור מקבוצת אי.די.בי. ועדיין, למרות השיפור בנתונים, יתרת עודפים שלילית של 2.3 מיליארד שקל אינה מאפשרת לחברה לחלק דיבידנד לחברה האם שלה, דסק"ש.

על יתרות הנזילות הגדולות של כור (1.75 מיליארד שקל) מקווה דסק"ש להניח יד באמצעות מהלך של מיזוג כור לתוכה. אמש אישרו הדירקטוריונים של שתי החברות את מתווה המיזוג, שייעשה לפי שווי השוק הנוכחי של כור העומד על כ-3 מיליארד שקל. התמורה הסופית, שתשולם במזומן, תיקבע בכפוף לשווי מניות קרדיט סוויס שמחזיקה כור, או לפי התמורה שתתקבל ממכירתן.

המשקיעים בבורסה הגיבו היום בחיוב למהלך המתוכנן, ומניות דסק"ש רשמו עליה של 5.1%, כך שהן השלימו עלייה של 50% בחודש וחצי. בשנה האחרונה טיפסה מניית דסק"ש בכ-220% לשווי של 1.7 מיליארד שקל, בזמן שבעלת השליטה בה, אי.די.בי אחזקות, איבדה כ-70% מערכה לשווי של 275 מיליון שקל

מניית כור עלתה היום 6.4%, ואילו אג"ח אי.די.בי פתוח, החברה האם של דסק"ש, זינקו היום בעד 9.7% והן נסחרות בתשואות של 10%-18% בלבד, שנה לאחר שנסחרו בתשואה של עד 78%.

על מיזוג כור-דסק"ש דובר באי.די.בי כבר לפני כשנה וחצי, אך בשל ירידת שווי המניות של החברות ירד המהלך משולחן הדיונים. כעת חוזר המיזוג למרכז הבמה, על רקע המגעים להסדר חוב בקבוצת אי.די.בי והבעיה התזרימית עמה עשויה להתמודד דסק"ש ברבעונים הקרובים.

למחזיקי האג"ח של כור - לחברה שלוש סדרות אג"ח בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל - יוצעו שתי אפשרויות במסגרת המיזוג: הראשונה היא פדיון מוקדם של כלל החוב לפי ערך הפארי המלא. השנייה היא קבלת התזרים שאמור לנבוע מהאג"ח (קרן וריבית) במועד הפדיון המוקדם, כשהוא מהוון לפי תשואת אג"ח ממשלתית בתוספת ריבית של 1.3%.

בכל מקרה, פדיון האג"ח אינו מהווה תנאי לביצוע המיזוג, ואם ההצעה לא תאושר על ידי מחזיקי האג"ח, תשעבד כור לטובתם מזומן שיבטיח את הפירעון המלא של כל אחת מהסדרות. כור זימנה את מחזיקי סדרות האג"ח לאסיפות שיתקיימו ב-1 בספטמבר לצורך אישור השינוי לקראת המיזוג, ואילו דסק"ש זימנה אסיפת בעלי מניות לצורך אישור עסקת המיזוג ל-15 בספטמבר.

כור הרוויחה 44.6 מיליון שקל ברבעון

ובחזרה לתוצאות כור, המנוהלת ע"י רענן כהן. בשורה התחתונה הרוויחה החברה ברבעון השני 44.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.05 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה הסתכם הרווח של כור ב-405 מיליון שקל.

כור מחזיקה 1.95% ממניות קרדיט סוויס, ששווין הנוכחי נאמד בכ-3.41 מיליארד שקל. במהלך הרבעון השני טיפסה מניית קרדיט סוויס בכ-4%, ובגין עלייה זו רשמה כור רווח של כ-75 מיליון שקל. בתוספת חלוקה שביצע הבנק השוויצרי מתוך קרנות הוניות, תרמה קרדיט סוויס לכור 87 מיליון שקל ברבעון, וזאת בהשוואה להפסד של 931 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מאז תום הרבעון השני ועד יום שישי האחרון טיפסה מניית קרדיט סוויס בכ-14%, כך שאם כור תממש את מניותיה בבנק השוויצרי כפי שדיווחה שבכוונתה לעשות, היא תרשום רווח הון נוסף בגינן, שכעת נאמד בכ-330 מיליון שקל.

גם ההחזקה המרכזית השנייה של כור, יצרנית מוצרי ההדברה מכתשים אגן המנוהלת ע"י ארז ויגודמן, סיפקה שיפור בתוצאות. תרומתה לרווח הנקי של כור טיפסה בכ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזו הגיעה לכ-67 מיליון שקל.

מכתשים אגן הצליחה לרשום עלייה ברווח בעיקר בזכות עלייה של 2.5% בהכנסות (שהסתכמו ב-803 מיליון דולר) לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שכן בשיעורי הרווחיות שלה נרשמה שחיקה. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני ירד ב-1% לעומת הרבעון המקביל, ועמד על 31.5%. כך, שלמרות העלייה בהכנסות, ברווח הגולמי הכספי של החברה נרשמה ירידה קלה, והוא הסתכם בכ-253 מיליון דולר.

הנדנדה נמשכת

בשווי האופציה שלפיה תוכל כור למכור את יתרת מניות מכתשים אגן שבידיה (40%) לידי כמצ'יינה הסינית, נמשכת הנדנדה. בהערכת השווי הקודמת, שנערכה בסוף מארס, תומחרה האופציה למכירת המניות לחברה הסינית - שלפני שנתיים, בעת רכישת השליטה במכתשים העמידה לכור הלוואה בהיקף של 960 מיליון דולר - לפי שווי של 165 מיליון דולר (ירידה של 17 מיליון דולר לעומת ערכה בסוף 2012). את התכווצות השווי הזו הסבירו אז פרופ' מנחם ברנר ויצחק סוארי בירידה בשווי נכס הבסיס, קרי מניות מכתשים אגן. כעת, על פי הערכת השווי שבוצעה ע"י משרד דלויט, המטוטלת נמשכת, ושווי האופציה זינק ל-195 מיליון דולר - עלייה של 18.2%.

בית ההשקעות אפסילון, שבו מחזיקה כור 68.75%, סיים את הרבעון הראשון עם רווח של כ-2 מיליון שקל, בדומה לרבעון הראשון, וחלקה של כור ברווח נאמד בכמיליון שקל. מתחילת השנה חילק אפסילון שתי מנות דיבידנד בהיקף כולל של 7.3 מיליון שקל, שחלקה של כור בו נאמד בכ-5 מיליון שקל. אפסילון דיווחה בחודש שעבר על חלוקה נוספת בהיקף של כ-1.7 מיליון שקל, וכור תקבל כ-1.2 מיליון שקל במסגרת חלוקה זו. במסגרת הערכת השווי, הוערך שווי השקעת כור באפסילון בטווח של 88-93 מיליון שקל.

בהסדר החוב של קבוצת אי.די.בי דורשים מחזיקי האג"ח להפחית את הוצאות המטה של חברות ההחזקה, אבל בינתיים נראה שההיפך קורה: הוצאות ההנהלה והכלליות של כור (סולו) זינקו בלא פחות מ-80% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ועמדו על כ-16 מיליון שקל ברבעון האחרון.

דסקש
 דסקש