בנק לאומי פתח בהליך עיקול הווילה של מוטי זיסר

הווילה, שמוערכת בסכום של עד 55 מיליון שקל, ממוקמת בכפר גנים, משתרעת על שטח של 8 דונם ומצוידת בבריכת ענק באורך 30 מטר ואולם קולנוע ביתי

ההוצאה לפועל דופקת בדלת של מוטי זיסר: בנק לאומי החל בתהליכי הוצאה לפועל של אחוזת המגורים של איש העסקים, העומד כיום בעיצומו של הסדר חוב עצום באלביט הדמיה בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל, זאת בגין אי-עמידה בתשלומי המשכנתא שנטל זיסר לצורך הקמת ביתו הפרטי בכפר גנים.

מדובר על וילה ראוותנית המשתרעת על פני 8 דונם ועל שטח בנוי של 3,000 מ"ר, הממוקמת ברחוב יד הבנים 49 בכפר גנים שבפתח-תקווה. הווילה בעלת אבטחה צמודה, בריכה גדולה באורך של 30 מטר, אולם קולנוע פרטי, מקווה ובית-כנסת.

במטרה לחסוך בעלויות מס רשם זיסר את הווילה בבעלות מרכזי שליטה, חברה פרטית בשליטתו, שממנה הוא שוכר את ביתו בכפר גנים. בנק לאומי הוא שנתן את המשכנתא לקניית הקרקעות ובניית הבית, כאשר כיום עומד החוב הלא מסולק של זיסר כלפיו על כ-20 מיליון שקל.

הווילה עצמה מוערכת על-ידי גורמים בשוק הנדל"ן בסכום של עד 55 מיליון שקל.

עבור זיסר משמעות נקיטת ההליכים במסלול של הוצאה לפועל היא שאם לא יעמוד תוך זמן קצר בתשלומים שהוא חייב לבנק, הוא ייאלץ להיפרד מהווילה. במקרה זה ישתלט לאומי על הבית ויפעל למכירתו על מנת לפרוע את החוב כלפיו.

בימים אלה, כאמור, עומד זיסר בעיצומו של אחד מהסדרי החוב העצומים שידע השוק המקומי, השני בגודלו לאחר אי.די.בי. במסלול אחר, שאינו שייך לתחום המשכנתאות וההוצאה לפועל, קיים לאלביט הדמיה, שבשליטת זיסר, חוב של 47 מיליון שקל עבור בנק לאומי, שמוגדר על-ידי החברה כנושה בלתי מובטח.

בלאומי טענו אתמול (ב') בבית המשפט כי אלביט הדמיה סיווגה את הבנק "באופן שגוי וחסר שחר כנושה בלתי מובטח", כאשר לטענתם הבנק הוא נושה מובטח בשל שיעבודים וביטחונות שיש ברשותו, וכך הסדר החוב העתידי אינו חל עליו.