מה אומרים בדש על מיזוג אפשרי בין בבילון ל-IronSource?

סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז' מגיב לחשיפת "גלובס": "חברה ממוזגת מעלה את הסיכוי להנפקה מוצלחת ורווחית" ■ יעקובי: "מחיר היעד שלי עומד על 39 שקל למניה, אך אם העסקה הזאת מבשילה - בבילון שווה הרבה יותר"

ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז', מגיב היום (ג') לחשיפת "גלובס" על מגעים ראשוניים למיזוג בין בבילון לבין IronSource הישראלית. על פי יעקובי, למרות שמדובר במגעים ראשוניים, הבשלת המיזוג היא בשורה גדולה מאוד לבבילון.

מבחינה עסקית, אומר יעקובי כי אם המיזוג יבשיל, הרי שהמכפילים והשווי בהנפקה של החברה הממוזגת יהיו הרבה יותר גבוהים מהנפקה של בבילון לבדה, וחברה ממוזגת מעלה את הסיכוי להנפקה מוצלחת ורווחית.

בהיבט השווי, מציין יעקובי כי "זה המקרה הקלאסי של אחד ועוד אחד שווה יותר משלוש, כי זו התרחבות של חברה מספיק גדולה ומשפיעה יחד עם החברה אולי הכי משפיעה היום בעולם בתחום הורדות והפצת המדיה".

לשאלת "גלובס" בנוגע למחיר היעד, ענה יעקובי כי "מחיר היעד שלי עומד על 39 שקל למניה (פרמיה של עשרות אחוזים על מחיר השוק, ה.ק.), אך אם העסקה הזאת מבשילה - בבילון שווה הרבה יותר ממחיר היעד שלי".

בני דקל, אנליסט בנק אגוד: "מדובר בעסקת מיזוג שפרטיה לא סגורים עדיין. במידה ותצא אל הפועל, זה יהפוך את החברה לבבילון אחרת. החברה מתעתדת לעשו תמיזוג אנכי עם חברה הנמצאת מתחתיה בשרשרת המזון. המיזוג עשוי להקפיץ את בבילון משמעותית, כך שהיא תגדי לאת נפח הפעילות שלה. לכשתושלם עסקת המיזוג תהיה בבילון מחוזקת, גדולה ורווחית יותר".