עידן עופר מסרב להיפגש עם נציגות אג"ח צים

עופר סירב בטענה כי התפטר לאחרונה מכל תפקידיו בחברה ואינו נוטל חלק בהתנהלותה השוטפת ■ היקף חובותיה של חברת הספנות עומד על כ-3 מיליארד דולר

סאגת הסדר החוב של צים שבשליטת החברה לישראל נמשכת. בסדרת פגישות שנערכו השבוע בין נציגות האג"ח, שבראשות חברות הבטחו הראל מגדל וקרן הפנסיה עמיתים, לבין נציגי החברה, העלו נציגי האג"ח שורה של דרישות תמורת מתן כתב ויתור (Waiver) לחברה, שיאפשר את המשך המגעים ביניהם, ביניהם פגישה עם בעל השליטה בחברה האם - עידן עופר, אלא שזה סירב לכך בטענה כי התפטר לאחרונה מכל תפקידיו בחברה ואינו נוטל חלק בהתנהלותה השוטפת.

היקף חובותיה של חברת הספנות עומד על כ-3 מיליארד דולר, והיא נמצאת בעיצומם של מגעים מול הבנקים ומחזיקי האג"ח להסדר חוב שני בתוך 4 שנים. רוב החוב, 1.8 מיליארד דולר, הוא חוב מבוטח חלקית לבנקים; 775 מיליון דולר הם חוב שאינו מבוטח כלל, וכולל גם את חוב האג"ח, בהיקף של כ-376 מיליון דולר.

החברה זימנה אסיפת מחזיקי אג"ח ליום ראשון הקרוב, זאת ככל הנראה על מנת לבקש המחזיקים להאריך את תוקף כתב הויתור לתקופה של כתשעה חודשים נוספים. תוקף כתב הויתור פג בסוף החודש הנוכחי.

נציגות האג"ח ממשיכה לדרוש את תרומת עופר להסדר על ידי ויתור על חלק מדמי החכירה, שלטענתם מגיעים להם במסגרת העסקאות שערכה 'צים' מול החברות הפרטיות של בעלי השליטה לתקופת כתב הויתור. בנוסף הם דורשים מינוי דירקטור או משקיף חיצוני, שיפקח על פעילות הדירקטוריון; אי-חידוש כל עסקאות חכירה קיימות עם בעלי השליטה ועצירת כל עסקות חכירה חדשות עמם. כמו כן, דורשת נציגות האג"ח שקיפות מלאה ביחס לתנאי כתב הויתור של הנושים האחרים ולמשא ומתן עימם.

"לצערנו, לעת עתה נענו מרבית דרישותינו בשלילה וזאת למרות שהן לטובת החברה ונושיה", מסרו מנציגות האג"ח. "אנחנו חושבים שמן הנכון לחברה, שהגיעה בפעם השנייה להסדר חוב, לבחון בראש ובראשונה את התנהלותה, לא יתכן שבשעה שמשקיעים מהציבור מקפיאים את דרישותיהם, בעלי השליטה ממשיכים ליהנות מעסקאות עם החברה ברמות מחירים שנקבעו בעבר ושהינן גבוהות בצורה משמעותית ממחירי ההווה".

כזכור צים בקשה, באפריל 2013, להגיע עם בעלי האג"ח כמו גם עם נושיה הנוספים להסדר חוב, במסגרת זו ניתן לחברה וייבר שתוקפו יפוג בסוף אוגוסט השנה. "ברור לכולם שבכל מקרה הארכת כתב הויתור לא תהיה מעבר לחודש מארס 2014", נמסר מנציגות האג"ח "וזאת על מנת לקדם הסדר מהיר ויעיל לטובת כל הצדדים".