בונים על טיול למונדיאל בברזיל? תתכוננו: יקרעו לכם את הכיס

דוח ממשלתי: מחירי הלינה בבתי-המלון בברזיל במהלך הטורניר יהיו גבוהים יותר מאלה שנרשמו במונדיאל 2010 (דרום אפריקה) ובמונדיאל 2006 (גרמניה)

בתי עסק, חברות תעופה ומלונאים שהמדינות שלהם מארחים אירועי ספורט גדולים בדרך-כלל מנצלים את הביקוש הגדול בזמן החגיגה על מנת להקפיץ את המחירים למעלה. אך עושה רושם שבברזיל, שהגביע העולמי יתקיים בה במהלך הקיץ הבא - משכללים לכדי אמנות את העניין הזה.

מדוח של מועצת התיירות הברזילאית Embratur, הסוכנות הממשלתית שמייעצת ומדווחת למשרד התיירות של המדינה הדרום אמריקאית, וממצאיו מפורסמים בסוכנות הידיעות "בלומברג" - עולה כי מחירי בתי-המלון בחלק מהיעדים שיארחו את מונדיאל 2014 יקפצו עד לרמה של פי 6 ממחירם הרגיל.

על-פי הדוח, אוהדי כדורגל שיירצו ללון בריו דה ז'ניירו בימים הסמוכים לגמר הטורניר, שיתקיים ב-13 ביולי 2014 באצטדיון המרקאנה, ייאלצו לשלם מחיר ממוצע הגבוה ביותר מפי 2 מזה שגבו בתי-המלון ביוהנסבורג, דרום אפריקה (שם נערך ב-2010 גמר המונדיאל הקודם), שעמד אז על כ-200 דולר.

המחיר הממוצע ללילה בבית-מלון בריו במהלך חודש המונדיאל יעמוד על 461 דולר, לעומת 300 דולר בממוצע ללילה בברלין, גרמניה, שאירחה את מונדיאל 2006.

קפיצת המחירים הגבוהה ביותר בברזיל מתרחשת בעיר הצפון-מזרחית סלבדור, שהאצטדיון שלה יארח בין היתר משחק משלב רבע הגמר של המונדיאל. מחיר ממוצע של לילה בבית-מלון שם צפוי לעמוד במהלך הטורניר על כ-509 דולר, לעומת כ-75 דולר בלבד כיום. בערים אחרות בברזיל, עליית המחירים תהיה בשיעור של 200%-350%.

שר הספורט הברזילאי, אלדו רבלו, הזהיר את סקטור התיירות מפני העלאת מחירים מוגזמת במהלך המונדיאל. "הממשלה לא תעבור על זה לסדר היום, כי אלה דברים שייפגעו בברזיל ובערים שיארחו את הגביע העולמי", אמר. "אלה שחושבים שהם יכולים להתעלל בצרכנים, שיידעו שהממשלה תתייחס אליהם ביד קשה. לא נהסס לסגור בתי-מלון שיעברו על הכללים".

בעבר ממשלת ברזיל נקטה יד קשה נגד מלונות שהעלו מחירים במהלך אירועים גלובליים. כך, מספר מלונות שגבו ביוני האחרון מחירים מוגזמים בזמן כנס של האו"ם שנערך בריו, חויבו להחזיר את הכסף לאנשים שלנו בהם.