בשל קשיים תקציביים: "ליגת האלופות הפרטית" לנוער הפסיקה פעילותה

טורניר NextGen Series, שהפגיש את קבוצות הנוער של מועדוני העילית של אירופה - נסגר לאחר שתי עונות בלבד

אחרי שנתיים בלבד, NextGen Series, טורניר הכדורגל שזכה לכינוי "ליגת האלופות לנוער", הודיע על הפסקת הפעילות שלו, לפחות לעונת המשחקים הקרובה (2013/14). זאת בשל "קשיים תקציביים ומחסור במקורות מימון", לטענת המארגנים.

המפעל, שתוקצב על-ידי משקיעים וספונסרים פרטיים, הפגיש במהלך שתי עונות הכדורגל החולפות את קבוצות הנוער של מועדוני העילית של אירופה. בעונה שעברה השתתפו בו 24 קבוצות מ-12 מדינות מרחבי היבשת, ביניהן קבוצות הנוער של מועדוני פאר דוגמת ברצלונה, אינטר, יובנטוס, ארסנל וצ'לסי.

על-פי הערכות, אחד הדברים שהקשו על NextGen להמשיך ולפעול היתה ההחלטה של אופ"א לייסד החל מהעונה הנוכחית טורניר נוער משלה. התחרות, שתיקרא "UEFA Youth League", תהיה טורניר מראה של ליגת האלופות: 32 מועדוני הבוגרים שיעפילו למפעל הבוגרים היוקרתי, יוכלו לשלוח את קבוצות הנוער שלהם לתחרות שתתקיים במקביל.

על-פי התכנון של אופ"א, לוח המשחקים בטורניר הנוער יהיה זהה לזה של ליגת האלופות של הבוגרים - כשמשחקי הנוער צפויים להיערך באותם הימים, לעיתים באותו אצטדיון בפורמט של 'הצגה כפולה' - על מנת לאפשר לאוהדים לחזות הן בקבוצת הנוער והן בקבוצת הבוגרים שהם אוהדים בנוחות מרבית.

לפי "הדיילי מייל", קבוצות כגון צסק"א מוסקבה, דורטמונד ויובנטוס הביעו חשש כי ייתקלו בקשיים לוגיסטיים לשלוח את קבוצות הנוער שלהן במקביל לטורניר החדש של אופ"א, וגם ל-NextGen.