התפתחות דרמטית במצרים: נעצר מנהיג האחים המוסלמים

הצבא הצליח לאתר את המנהיג הנמלט של האחים המוסלמים מוחמד בדיע בדירת מסתור באחד מהפרוורים של קהיר ■ הוא הוצג במהרה באחת מתחנות הטלווזיה במדינה בניסיון לשבור את המורל של המפגינים הנאמנים לו

כוחות הביטחון של מצרים עצרו את מנהיג האחים המוסלמים במדינה, מוחמד בדיע, לאחר שתפסו אותו ואת סגנו מסתתרים בדירת מגורים בצפון קהיר. בשבוע שעבר נהרג בנו של בדיע בעימותים עם המצרי. במקביל נהרגו הלילה שני עיתונאים לאחר שחיילים פתחו באש לעבר רכבם.

בדיע נעצר בדירה בפרבר נאצר סיטי שבצפון מזרח קהיר, לאחר שהגיע מידע מודיעיני על מקום הימצאו. הוא נתפס על בסיס צו מעצר שהוציא לו התובע הכללי של מצרים, בחשד שהיה מעורב בהרג של שוטרים סמוך למטה הביטחון הכללי של מצרים בהפגנה בחודש שעבר.

אחת מתחנות הטלוויזיה של מצרים מיהרה להציג את המנהיג העצור, בתקווה להחליש את ידי המפגינים הנאמנים לו. הוא נראה יושב עייף ומותש בתחנת משטרה שמיקומה לא פורסם, כשלצידו שני שוטרים חמושים ברובי סער.

ביום שישי נהרג בנו של בדיע בנו של בדיע במהלך הפגנות "יום הזעם" בקהיר. על-פי הדיווח, עמאר בדיע (38), מת מפצעיו לאחר שנורה בזמן שהפגין בכיכר רעמסס.

עוד מאירועי הלילה במצרים, שני עיתונאים נהרגו בזמן עוצר הלילה. הצבא המצרי פתח באש לעבר מכונית בה ישב בכיר מעיתון אל אהרם, שופר השלטון של מצרים, ולצידו עיתונאי מעיתון אחר. השניים נהרגו לאחר שעל-פי החיילים נמלטו ממחסום שהציב הצבא כדי לאכוף את עוצר הלילה, וזאת למרות שעיתונאים פטורים מהעוצר.