שאול איזנברג לאיגוד הכדורסל: "חשבונותיי מעוקלים ומוגבלים"

כך עולה ממכתב שהגיע לרשם העמותות, ובו בקשה של איגוד הכדורסל לבחון את המשך חברותו של איש סיעת עוז בהנהלה ובנשיאות האיגוד

במקביל לפעולות של סיעת האופוזיציה עוז למנוע את מינויו של דן חלוץ לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל, מנהל האיגוד מהלכים נגד אחד מהאנשים הדומיננטיים בסיעה, שאול איזנברג.

לידי ראש רשם התאגידים במשרד המשפטים הגיע בימים האחרונים מכתב עליו חתום משרד קרמר שפירא שניידר ושות', המשמש כיועץ המשפטי של האיגוד הכדורסל, ובו דרישה לבחון את המשך פעילותו של שאול איזנברג כחבר הנהלה וחבר נשיאות. הסיבה: "פגיעה אנושה בתדמית איגוד הכדורסל ובאינטרסים שלו בגין אי-כיבוד הבטחות האישיות (המחאות) שהופקדו ברשות לבקרת תקציבים על-ידי חבר הנהלת ונשיאות האיגוד מר שאול איזנברג (לטובת כיסוי חובות קבוצת הפועל ת"א נשים); ובגין חובות הקבוצה לאיגוד".

הטענה של היועץ המשפטי כנגד איזנברג היא להשתלשלות כספית בעייתית, לכאורה, הכוללת צ'קים ללא כיסוי שנתן איזנברג לרשות לבקרת תקציבים, וחוסר יכולת של איגוד הכדורסל לפרוע בטוחות אישיות שהעניק איזנברג בסך כולל של 200 אלף שקל חובות לכדורסלניות הפועל ת"א נשים, הקבוצה שבה שימש כיו"ר באותה תקופה.

במכתב לרשם מציין היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, כי במהלך חודש ספטמבר 2012 הודיעה הרשות לבקרת תקציבים של איגוד הכדורסל לאיזנברג כי היא נאלצת לממש את הבטוחות האישיות שהפקיד איזנברג, אחרי שקבוצת הפועל ת"א נשים לא הסדירה את מלוא חובותיה כלפי שחקניותיה ומאמנה בעונת 2011/12. בנוסף, צוין כי "מעבר לחובות לשחקניות ולמאמן, לקבוצה קיים חוב לאיגוד בסך של 170,198 שקל".

"ביום 27.6.2013", נכתב לרשות התאגידים, "הפקידה הרשות בבנק את הבטוחות של מר איזנברג (ארבע המחאות בסך 50,000 שקל כל אחת). ברם, ארבע ההמחאות שאותן ניסתה הרשות לפרוע 'חזרו' בטענה כי החשבון 'מוגבל". בדיון שנערך בבית הדין של איגוד הכדורסל ב-1 באוגוסט 2013, הציג היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל ראיות נוספות, המראות כי החשבון האישי של איזנברג שממנו נמשכו ההמחאות הוכרז על-ידי בנק ישראל כ"חשבון מוגבל" עד לפברואר 2018. גם חשבונות הבנק של העמותות שהפעילו את קבוצת הפועל ת"א נשים ושאיזנברג היה יו"ר בהן (העמותה לקידום הספורט הנשי הנוער והמגזר הערבי בהפועל ת"א-יפו; והעמותה לכדורסל נשים של הפועל ת"א) ושמהן חזרו צ'קים שנמסרו לאיגוד הכדורסל, הוכרזו על-ידי בנק ישראל כ"חשבונות מוגבלים באופן חמור" עד שנת 2014.

"אין לי יכולת לשלם את החוב"

בתצהיר עליו חתם איזנברג בשבוע שעבר (11 באוגוסט), הוא מפרט בין היתר את הסיבות לאי תשלום החוב על-ידו. בין היתר מציין איזנברג בתצהיר: "חשבונותיי מעוקלים ומוגבלים כיום... ואין לי יכולת כלכלית לשלם את החוב הנטען... בשל המצב, איני יכול לקבל אשראי לצורך תשלום החוב הנטען. אני מבהיר, כי לא זה היה המצב בעת חתימת הערבות, אשר נבדקה למיטב ידיעתי על-ידי הבקרה התקציבית". בהמשך מפרט איזנברג את הסיבות שהביאו אותו, לטענתו, לחדלות פירעון. בין היתר מציין כי הלוואת בעלים בגובה 800 אלף שקל שהעניק בעונת 2010/11 לקבוצת הפועל נהריה, ובנוסף כספים שלטענתו מגיעים לו ממרכז הפועל בסכום של מאות אלפי שקלים נוספים. "אין לי צל של ספק", מציין איזנברג בתצהיר, "שאי העברת הכספים על-ידי מרכז הפועל פגעו במישרין בי ובפעילות הקבוצה שלא נרשמה לעונת 2012/13, ואני זכאי למצות את זכויותיי. הכסף שלא התקבל מנהריה והכסף שלא התקבל בהפועל ת"א פגעו כי מבחינה כלכלית בסדר גודל של כמיליון שקל... לא פשעתי ולא חטאתי, ואין שום פגם מוסרי בכך שבסיטואציה שנוצרה, אין לי יכולת כלכלית... חשבונותיי מעוקלים ומוגבלים ואני תלוי בתביעות משפטיות מתוכננות. העבר כבר הוכיח שבדרך כלל יצאתי מהמצוקות בזכות תביעות מוצדקות".

שאול איזנברג, שמיוצג על-ידי עו"ד דן שווץ ממשרד גדעון פישר ושות', מסר בתגובה: "כל הנושא נמצא בטיפול היועצים המשפטיים שלי ושל סיעת עוז. מרכז הפועל כבר הודה שלקח בשגגה כסף שהיה צריך לעבור אליי, וכמו כן בית המשפט יכריע שהערבות של מרכז הפועל וההתחייבויות של מרכז הפועל שנעצרו בגלל המאבק הפוליטי באיגוד הכדורסל, גרמו נזקקים לא רק לי אלא לקבוצת הכדורסל של הפועל ת"א נשים. והתשובה של מרכז הפועל, שכביכול הם לקחו כספים שלא להם בטעות, מהווה תירוץ קלוש ביותר".