"פארק מת"מ בב"ש יהיה מוצלח כמו פארק מת"מ בחיפה"

גב ים, עיריית באר-שבע ואוניברסיטת בן-גוריון חנכו את פארק ההיי-טק בעיר, שהבניין הראשון מתוך 23 הבניינים המתוכננים בו אוכלס ■ המחירים: 45 שקל למ"ר

"מאפס תעסוקת היי-טק שהיתה בנגב, באר-שבע הופכת למעצמת ההיי-טק בישראל". כך אמר הבוקר ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ' במסיבת עיתונאים שקיימו חברת גב ים מקבוצת נכסים ובניין (IDB), עיריית באר-שבע, ואוניברסיטת בן-גוריון לרגל חניכת פארק ההיי-טק בעיר.

"מרכז הכובד של תעשיית ההיי-טק עובר לבאר-שבע, חיל התקשוב ויחידת 8200 של חיל המודיעין, IBM הודיעה כי תמקם את מעבדת הסייבר שלה בעיר, וזה לא במקרה", הוסיף דנילוביץ'. "בארה"ב אפשר למצוא את הסיליקון ואלי, אנחנו נספק שבאר-שבע תהיה הסיליקון ואדי".

חברת "פארק תעשיות גב ים נגב" נמצאת בבעלות משותפת של חברת גב ים (56%), עיריית באר-שבע ואוניברסיטת בן-גוריון (22%), וקבוצת משקיעים אמריקאים ויפנים-קבוצת(KUD - כ-22%). הפרויקט יכלול 23 בניינים ושדרת מסחר בשטח עיקרי של 192 אלף מ"ר בתוספת חניונים, על חטיבת קרקע של 200 דונם, בצמוד לקמפוס התקשוב המתוכנן של צה"ל, תחנת רכבת באר-שבע צפון, ואוניברסיטת בן-גוריון.

על חטיבת הקרקע זכויות בנייה נוספות גם למלון ולמרכז קונגרסים. לדברי אבי יעקובוביץ' מנכ"ל חברת גב ים, "הפארק יהייה מוצלח לפחות כמו פארק מת"מ בחיפה ואף יותר, מאחר שבבאר-שבע משחק תפקיד מרכיב ירידת צה"ל לנגב, והטבות המס שניתנות על-ידי הממשלה לעסקים בעיר".

לדברי יעקובוביץ', החברה החלה בבניית הבניין הראשון של הפארק בחודש דצמבר 2011 הכולל 17 אלף מ"ר ששווק ברובו ואוכלס ביולי 2013. בין החברות ששוכרות בו שטחי משרדים: NESS טכנולוגיות, EMC, אורקל, אוניברסיטת בן-גוריון עם חברת דויצ'ה טלקום. הבניין השני שיכלול 12 אלף מ"ר החל להיבנות, נמצא בשיווק, וצפוי להתאכלס בסוף 2014.

כזכור, לפני כחודש הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על באר-שבע כמרכז סייבר לאומי, והנחה את מנכ"ל המשרד הראל לוקר, ואת ראש מטה הסייבר הלאומי ד"ר אביתר מתניה, להכין תוכנית חומש לפיתוח האזרחי של הנגב לקראת מעבר צה"ל דרומה.

בהחלטת הממשלה על פיתוח הנגב שאושרה בממשלה הוטל על מטה הסייבר הלאומי הפועל במשרד ראש הממשלה לגבש מתווה משותף עם עיריית באר-שבע להפיכת העיר למרכז סייבר לאומי אשר יקדם וירכז מרכז ופיתוח, תעשייה והון אנושי בתחום.

המתווה יכלול שילוב של היחידות הטכנולוגיות של צה"ל שעוברות אליה, של תשתיות המחקר וההוראה באוניברסיטת בן-גוריון ושל מרכזי התעשייה המתוכננים בה, וזאת בשיתוף עם משרדי הממשלה והרשויות המקומיות הרלוונטיים ועם המועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ותקצוב.