האם שוק העבודה באירופה עומד בפני משבר חמור?

קבוצת המחקר Hackett, ערכה דוח על פיו חברות גדולות באירופה מאבדות מדי שנה כ-130 אלף משרות מקומיות ■ בין הגורמים: כח אדם זול יותר מחוץ לאירופה, והשלכות המשבר

האם יש לצפות שבשנת 2017 יאבד שוק העבודה באירופה כ- 1.9 מיליון משרות, מה שישפיע משמעותית על מצב התעסוקה? אתר CNBC ציין אמש (ג'), כי על פי דוח מיוחד שערכה קבוצת המחקר Hackett, חברות גדולות באירופה בתחום הפיננסים וה-IT בעיקר, מאבדות מדי שנה כ-130 אלף משרות מקומיות, לטובת אזורים בהם כוח העבודה זול יותר.

הצורך לחסוך, יחד עם פיתוחן של טכנולוגיות מתקדמות יותר המייתרות את הצורך בעובדים, כשברקע הצמיחה בגוש האירו מדשדשת - יכול להביא לאבדן מוחלט של משרות קיימות מ-2002. נזכיר כי בתוך כך, רק לאחרונה התקבלו נתונים חיוביים מהצפי, הנוגעים למצב האבטלה בגוש האירו - בחודש שעבר, הצטמצמה האבטלה לראשונה מזה שנתיים.

אולם התחזית של קבוצת Hackett, מתייחסת גם לטווח הקרוב, וטוענת כי המגזר העסקי באירופה יאבד כ-137 אלף משרות כבר בשנה זו, תהליך שהחל כבר במשבר הכלכלי של 2008.

ובנוגע לגוש האירו נציין, כי שר האוצר הגרמני, וולפגנג שאובל, הודה השבוע כי יוון תזדקק לחבילת סיוע נוספת. דבריו מגיעים 5 שבועות לפני הבחירות בגרמניה, כשהסיוע הרב שגרמניה מעניקה ליוון, כמו גם למדינות נוספות בגוש האירו, אינו פופולרי בקרב העם הגרמני.

סוכנות רויטרס מדווחת כי בכיר במשרד האוצר היווני אמר כי חבילת סיוע חדשה תהיה קטנה בהרבה מהקודמות, והיא נדרשת כדי למנוע מצב של חוסר יכולת מימון בשנים 2014-2016.