המבקר על חיים כץ: הסעת עובדים לקלפי בשעות העבודה - פסולה

‎‎קבע כי ח"כ חיים כץ, המשמש גם כיו"ר עובדי התעשייה האווירית, ניצל את מעמדו‏ כדי לארגן הסעות בשעות העבודה לשם הצבעה בקלפיות בפריימריז של הליכוד

‎‎מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, מותח ביקורת חריפה על ח"כ חיים כץ, המשמש גם יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, וקובע כי הנוהג להסיע את עובדי התעשייה האווירית בשעות העבודה לשם הצבעה בקלפיות בפריימריז של הליכוד הוא פסול.

"בביקורת נמצא כי אחד המועמדים, בעל מעמד בגוף מבוקר, הכפוף לביקורת מבקר המדינה, הפעיל ביום הבחירות המקדימות הסעות מאורגנות משער הגוף המבוקר לקלפיות, באמצעות עשרות כלי רכב ששכר לשם כך", כותב שפירא, ומציין כי ערב הפריימריז ניתנה התרעה על כך ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ובה נכתב כי עובד התעשייה האווירית שיבקש לצאת מהעבודה לצורך השתתפות בבחירות מקדימות יחויב להדפיס כרטיס נוכחות בעת ההיעדרות.

‏עם זאת, כותב המבקר, "בפועל לא נמנעה פעילות מאורגנת ויציאה המונית להצבעה בקלפיות כמתואר. לטענת המועמד, חלק ניכר מכלי הרכב לא פעלו במתחמי הגוף המבוקר לצורך הסעת העובדים לקלפיות".

שפירא קובע כי "לא ניתן להתעלם מכך שלמועמד היה עניין בהסעת עובדים מהגוף המבוקר לקלפיות דווקא במהלך שעות העבודה ובכלי רכב ששכר לשם כך, וזאת על מנת 'להבטיח' ככל האפשר את הצבעתם בבחירות. מכאן כי ניצול ריכוז העובדים במקום עבודתם להסדרת הסעתם לקלפיות במהלך יום העבודה שלהם בתאגיד, והפסקה יזומה של עבודתם שמשמעה פגיעה בתפוקה של אותו גוף מבוקר, עלולים להיחשב תרומה אסורה מתאגיד".

‏שפירא אינו מטיל סנקציה על כץ אך מציין כי "מהבחינה הציבורית מדובר בתופעה פסולה, ויש לראות בחומרה רבה ניצול בלתי הוגן ומנוגד לחוק של משאבי גופים מבוקרים לטובת קידום עניינם של מועמדים בעלי קשרים, מעמד או השפעה בקרב עובדי גופים הכפופים לביקורת מבקר המדינה".

המבקר מציע כי הפתרון לסוגייה יהיה באמצעות חקיקה.

‏ח"כ כץ בחר שלא למסור תגובה. ‏‎‎‏