המירוץ הנואש של דנקנר

הדרמה אתמול היא רק הפרומו למה שיתחולל ביום ראשון

בתחילת שבוע הבא אמור השופט להכריע לגבי גורל השליטה בקונצרן אי.די.בי: האם ישאיר את המושכות בידיו של נוחי דנקנר, שממשיך לקדם עסקה עם המיליונר האוקראיני אלכסנדר גרנובסקי - או שיעביר את ההגה למחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות, אשר מעדיפים למכור את מניות השליטה למשקיע מארגנטינה, אדוארדו אלשטיין.

כך שהדרמה שהתרחשה אתמול (ד') סביב השליטה בחברת כלל ביטוח מהווה כנראה רק פרומו למה שצפוי להתרחש ביום ראשון הקרוב באולמו של שופט בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין.

דנקנר מבחינתו ממשיך במירוץ הנואש להרוויח עוד זמן. 3 ימים נותרו לו עד הדיון המכריע. נוסף על הצרות שהעמיס השופט על גבו - הסכם למכירת כלל ביטוח עד מחר והעברת חצי מיליארד שקל להוכחת רצינות העסקה עם גרנובסקי עד יום א' - נושפים בעורפו גם מחזיקי האג"ח, שכרתו ברית עם שותפו לשעבר, אדוארדו אלשטיין.

לפיכך, סביר להניח כי דנקנר יבקש למנף את חתימת ההסכם (שעדיין רחוק מלהיות מוגמר) למכירת השליטה בכלל ביטוח, על מנת להרוויח זמן נוסף בתיק העיקרי של אי.די.בי. דנקנר חושש מתרחיש שבו יקבל השופט אורנשטיין את עמדת המפקח על הביטוח באוצר, עודד שריג, למינוי נאמן לחברה שיוציא את השליטה בה מידי הקונצרן.

בהתאם, עשוי דנקנר לבקש מבית המשפט ביום א' דחייה של ההכרעה בתיק, כאשר הוא קושר בחבילה אחת את מכירת כלל ביטוח עם העסקה מול גרנובסקי. לכבוד השופט הוא יאמר קרוב לוודאי כי "החברה לא קפאה על שמריה", וכי הוא לוחם בכמה חזיתות במקביל, בסד זמנים צפוף עד בלתי אפשרי.

שני המהלכים הללו - מכירת כלל ביטוח לקבוצת משקיעים מהמזרח והכנסת גרנובסקי לגרעין השליטה באי.די.בי (באמצעות כספה של חברת אמבלייז) - צפויים להימשך עוד שבועות ארוכים, וסופם אינו ידוע.

כשזוכרים שחגי תשרי נמצאים בתווך, לא מן הנמנע כי דנקנר יבקש מבית המשפט לדחות את החלטתו באשר לגורל השליטה באי.די.בי לחודש נובמבר, וכפי שנחשף ב"גלובס", אף יהיה מוכן להפקיד את מניותיו בנאמנות לטובת מחזיקי האג"ח, להוכחת רצינות כוונותיו.