הדולר היציג התחזק; "שנאת הסיכון מחזקת את הדולר"

הדולר היציג נקבע על 3.58 שקלים בעוד האירו נחלש קלות ל-4.77 שקלים ■ פרוטוקולי הריבית של ה'פד' חשפו: ה'פד' עשוי להאט את רכישות האג"ח עד סוף השנה ■ מגמה חיובית בבורסות אירופה; החוזים העתידיים עולים

המסחר במט"ח מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק מול השקל בכ-0.5% לרמה של 3.587 שקלים, זאת לאחר פרסום פרוטוקולי הריבית של ה'פד'. האירו, מנגד, נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.77 שקלים. בעולם, הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים ונסחר מול האירו סביב 1.33 דולרים. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות.

המסחר באירופה מתנהל היום בעליות, לאחר פרסום נתוני ה-PMI שהצביעו על התרחבות בפעילות הייצור והשירותים. באסיה, מנגד, הבורסות ננעלו בירידות, חרף נתון מאקרו חיובי בסין.

אתמול פורסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית של ה'פד', והצביעו על כך שמרבית חברי ועדת השוק הפתוח תומכים בהאטת רכישות האג"ח עד סוף השנה. עם זאת, מרביתם אינם תומכים בשינוי מדיניות בטווח המיידי, כך שהשאלה האם ה'פד' יסוג מהמדיניות המוניטרית המרחיבה כבר בחודש ספטמבר נותרה פתוחה.

בזירה המקומית, המפקח על הבנקים בבנק ישראל דודו זקן הטיל אתמול מגבלות חדשות על נוטלי המשכנתאות. בין היתר, יוגבלו המשכנתאות בריבית משתנה וייאסרו משכנתאות מעל 30 שנה. (לסיפור המלא)

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר: "שנאת הסיכון בשווקי העולם והסבירות כי הבנק הפדרלי יתחיל בצמצום רכישות האג"ח מעניקות כרגע לדולר רוח גבית, בעולם ולמול השקל. הדולר נהנה בסיטואציה הנוכחית מביקוש למטבעות בטוחים יותר. גם למול השקל הדולר התחזק והוא שוב בוחן את רמת 3.58. זו רמת המפתח כעת. פריצה מעל 3.58 תסלול את הדרך ל-3.60".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "הדולר מתקשה לפרוץ את רמת 3.6 שקלים לדולר, אולם להערכתנו, בראייה לטווח הקצר ובניגוד לטווח הארוך, פוטנציאל ייסוף השקל מוגבל, כאשר ברמות של מתחת לרמת 3.54 שקלים לדולר, צפויה מעורבות גוברת מצד בנק ישראל והאוצר במטרה למנוע את התחזקות השקל בטווח הקצר, אל מתחת לרמת 3.48 שקלים לדולר".