אישום: איים לרצוח שרים, ח"כים ואת הדוגמנית גלית גוטמן

עמוס כהן מואשם בריבוי עבירות של איום בכתב לרצוח ■ איים בין השאר על חייהם של שר האוצר יאיר לפיד, שרת המשפטים ציפי לבני ושופט השלום שמאי בקר

עמוס כהן, שאיים על חייהם של השופט שמאי בקר, שרים וחברי כנסת וכן על חייה של הדוגמנית גלית גוטמן, יועמד לדין בגין איומים ברצח. פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד כהן (50) בגין עבירות של איום בכתב לרצוח (ריבוי עבירות).

כהן נדון בעבר ל-7 עונשי מאסר בפועל, ובסך-הכול ריצה 14.5 שנות מאסר. בין היתר הורשע בעבירות של הריגה, חבלה חמורה, תקיפת שוטר, יצוא סם והחזקתו, היזק לרכוש והסגת גבול פלילית.

לפי כתב האישום, שהוגש כעת על-ידי עו"ד הילה יוגב, התהדר כהן במקרים רבים כי רצח שני אנשים בעברו, וכעת הוא עשוי לרצוח אדם שלישי. באמצעות אתר הפייסבוק הוא שלח הודעות מאיימות למתלוננים רבים, בהם שרים, חברי כנסת ומפורסמים מתעשיית הבידור.

כתב האישום מפרט את רשימת האנשים עליהם איים הנאשם לכאורה: שרת המשפטים ציפי לבני, שר האוצר יאיר לפיד, ח"כ נחמן שי, ח"כ יפעת קריב, ח"כ מירב מיכאלי, ח"כ אופיר אקוניס, ח"כ זהבה גלאון, הדוגמנית גלית גוטמן ודוגמנית-שחקנית נוספת ששמה אסור בפרסום.

כמו כן, בתחילת השבוע נערך דיון מעצר בעניינו של כהן בפני השופט שמאי בקר בבית משפט השלום בתל-אביב. במהלך הדיון איים כהן בפגיעה שלא כדין בשופט באומרו: "אני רצחתי שני אנשים, ויש סיכוי שארצח בפעם השלישית, ויש סיכוי שזה יהיה אתה".