חשבתם כבר על מתנה לחג? הנה הצעות למתנות מקוריות במיוחד

מתנות לחג לא חייבות להיות כלי בית נדושים ובונבוניירות ממוחזרות ■ מעצבים ישראלים מספקים אלטרנטיבה מקורית ומרעננת למתנות החג, במוצרי סטודיו, חנויות מתמחות וקניות און-ליין

איתי נוי: שעון על-זמני

איתי נוי מכנה את השעונים שלו "יחידות זמן", בכוונה לבדל את היצירות החד-פעמיות שלו משעונים אופנתיים. שעוניו מעוצבים כחפץ קונספטואלי ומורכבים בעבודת אומן קפדנית. הם מיוצרים בסדרות מוגבלות, חלקם מוקדשים לנוף, ליום ולילה, לזהות תרבותית ועוד. נוי, בוגר בצלאל והאקדמיה לעיצוב באיינדהובן, זוכה פרסים ותערוכות בינלאומיות, פתח לאחרונה סטודיו-גלריה ביפו העתיקה.

המלצה לחג: שעון ID עברי, עם אותיות א-ב. בסדרה זו גם שעון יפני, לטיני וערבי (2,400-3,000 דולר).

סמטת מזל אריה 16, 03-5247380 ,itay-noy.com

הרציף: חנות קונספט

הרציף היא חנות חדשה שפתחו ממש בימים אלה יזמים צעירים. התעוזה מתבטאת, בין היתר, בהחלטה למקם חנות מעצבים בלב אזור העסקים של רמת החייל, בלובי של בניין TVS, המשכן אולפני טלוויזיה, חברות הייטק, הפקות ואדריכלות. המטרה: להגיע כמה שיותר קרוב לקהל היעד, ולהפגיש את האנשים העסוקים עם פריטי מעצבים ישראלים. התערוכה הראשונה במקום היא של האמנית הילה לביב.

המלצות לחג: כריות בעיצוב שירלי רוב (270 שקל); פמוטים מסדרת "קפל זמן" של סטודיו ארמדילו (569 שקל); מנורת שולחן על גלגלים ואימום עץ של ראם אייל (1,534 שקל).

הברזל 3, רמת החייל, תל-אביב

אנימי: מעצבים עבריים אונליין

אנימי הוא מותג העיצוב שייסדו שרית אטיאס ועמית אקסלרוד, זוג מעצבים בוגרי HIT - המכון הטכנולוגי חולון, בשנת 2001. את הקונספט שמאחורי העיצוב שלהם הם מגדירים כ"רהיטים עם רגשות", כזו היא למשל כורסת הכדורים, מוצר שכיכב בתערוכות ועל שערי מגזינים וזכה בפרסים ברחבי העולם. בפנייה לחושים ולרגש עברו לעצב גם מוצרים קטנים יותר, ובהמשך ייסדו חנות במושב בית חנן ופלטפורמה אינטרנטית לשיווק בינלאומי און-ליין, שבה הם רותמים את חושי המעצבים שלהם גם לקניינות מובחרת של מוצרי מעצבים אחרים.

המלצה לחג: תחתיות "שוקולד" לקפה בעיצוב אנימי (49 שקל).

מושב בית חנן, 9643424-03. Animi.co.il

כתר פלסטיק: גינה לי

חברת כתר פלסטיק הישראלית הפכה כבר מזמן לאימפריה בינלאומית של רהיטים ומוצרים משלימים בעיקר לשימוש בחוץ. אחד הלהיטים של החברה היא סדרת מוצרי הגינה דמויי ראטן קלוע. לאלה הצטרף בימים אלה עציץ בעיצובן של הילה ויטל ורעות יצחק סיגרון המיוצר במפעל כתר בכרמיאל. העציץ במראה אלגנטי עגול משתלב מצוין בחוץ או בפנים, הוא מגיע עם חור ניקוז לשתילה ישירה אך מצויד בשסתום פנימי.

המלצה לחג: עציץ בשלושה גדלים (54-125 שקל)

בחנויות כתר ובסניפי אייס, הום סנטר ועוד.