"התנודתיות בשווקים עלולה לעלות לקראת ספטמבר"

כלכלני בנק אגוד: מפחיתים את מינון האג"ח השקלי בתיק מ-60% לטובת השקלי שהמלצנו עד לפני שבוע, לאיזון בין שקלי לצמוד

לנוכח ההתקרבות לחודש ספטמבר וההחלטה של הפדרל ריזרב אם להפחית את ההזרמות של לשוק האג"ח התנודתיות בשוקי המניות עלולה לעלות. כך מעריכים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

באגוד ממליצים על החזקה של 18% באפיק המנייתי בתיק מייצג ובתיק למשקיעים אוהבי סיכון על החזקה של 30%. מומלצת השקעה בחלוקה של כ-60% במניות בחו"ל 40% בארץ.

בחו"ל ממליצים באגוד בעיקר על השקעה בארה"ב. "למאמינים בצמיחה האמריקאית ניתן להשקיע מעבר למדדים הרגילים גם דרך הראסל 2000 המשקיע ב- 2000 המניות הקטנות מתוך מדד ראסל 3000. מבחינת סקטורים בארה"ב מומלצים: סקטור הפיננסיים, המזון וצריכה בסיסית, הקמעונות וסקטור הבניה. בנוסף מומלצת השקעה במניות דיבידנד אמריקאיות גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים".

בהתייחס לסחורות ממליצים באגוד בעיקר על הזהב. למשקיעים אוהבי סיכון ניתן להשקיע בסחורות חקלאיות. בנוסף ניתן גם להיחשף לחברות הכרייה והמתכות. ההשקעה בסחורות מומלצת בין 5% ל-9%, בראיה לטווח ארוך בהתאם לסיכון התיק.

בנוגע לשוק האג"ח מציינים כלכלני אגוד כי ציפיות האינפלציה הגלומות בשוק אגרות החוב עומדות כעת על 1.6%-1.7% לשנה באגרות לטווח קצר של שנה שנתיים. "אנו מעריכים כעת אינפלציה שנתית של 2.2% ולכן, למרות העובדה כי אנו נמצאים בתקופה בה יש עודף פדיונות על פני הנפקות באפיק הממשלתי שקלי, (שמקנה בעיקרון עדיפות לשקלי), אנו מפחיתים את מינון השקלי בתיק מ-60% לטובת השקלי שהמלצנו עד לפני שבוע, לאיזון בין שקלי לצמוד. גם הקשר ההדוק יותר של אג"ח לא צמוד עם תשואות האגרות האמריקאיות הנמצאות כעת במגמת עלייה תומך בפעולה זו".