שטייניץ: "בסוריה נחצו כל הקווים האדומים, יש רצח עם"

השר לענייני מודיעין בראיון לגלי צה"ל: "המזרח התיכון בוער מסביבנו כבר הרבה זמן ולמרות התגרויות על גבולותינו הצלחנו להשאר אי בודד של שלווה. אנחנו לא מתערבים במחלוקות סביבנו אבל כן מגיבים לתוקפנות כלפינו"

יובל שטייניץ, השר לענייני מודיעין, התראיין הבוקר בגלי צה"ל ודיבר בעיקר על ההתפתחויות האחרונות בסוריה. "השליט הסורי רוצח את בני עמו כבר שנתיים וחצי אבל יש בהחלט חצייה של קו אדום בסוריה, גם מבחינת הקהילה הבינלאומית. זאת הפעם השנייה או השלישית של שימוש בנשק כימי אבל הפעם כמות ההרוגים היא גדולה מאוד, ביניהם הרבה ילדים".

- האם אנחנו עומדים בבוקרה של מתקפה אמריקנית?

"אני לא יודע. להערכתי הצנועה מה שקרה לא יוכל לעבור ללא תגובה. זה רצח עם, מדובר בשימוש בנשק כימי נגד ערים ועיירות. הפגישה שלי עם שר החוץ הצרפתי עסקה כמובן גם בנושא הסורי, הייתה ידידותית מאוד וארוכה ועסקה בכל הנושאים. יש נושא אחד בוער יותר מכולם - הצורך לבלום את איראן".

- אם ארה"ב תחליט על תקיפה נקודתית יכולות להיות לכך השפעות גם עלינו.

"לא בטוח שתהיה תגובה נגד ישראל. בכל מקרה אנחנו צריכים להיות מוכנים גם מבחינה התקפית וגם מבחינה הגנתית. להערכתי בכל מקרה הסיכוי שאסד יפתח חזית נוספת מול ישראל הוא קטן".

"המזרח התיכון בוער מסביבנו כבר הרבה זמן ולמרות התגרויות על גבולותינו הצלחנו להשאר אי בודד של שלווה. אנחנו לא מתערבים במחלוקות סביבנו אבל כן מגיבים לתוקפנות כלפינו".

- לפי סקרים רוב מוחלט של אזרחי ארה"ב מתנגד להתערבות בסוריה.

"אני לא רוצה להמליץ לאובמה מה לעשות. נחצו כאן קווים אדומים וזו בהחלט דילמה. חייבים לציין שבעניין האיראני יש הבנה שצריך לטפל בנחישות ותקיפות. זה לא מוריד מהצורך לטפל בחציית כל הקווים האדומים בסוריה