אובמה "כמעט בטוח": הייתה תקיפה בנשק כימי

בניסיון אחרון למנוע עימות הודיע שר החוץ הסורי כי יאפשר לפקחים לבחון את האזור בו התבצעה התקיפה הכימית, בתוך כך טוענים גורמים בוושינגטון כי כעת קיים "ספק מועט" בלבד שתקיפה כזאת אכן התרחשה

בצל הקריאה להתערבות בינלאומית בנעשה בסוריה, אומר גורם בכיר בממשל האמריקני כי קיים כעת "ספק מועט" בלבד שהמשטר הסורי השתמש בנשק כימי נגד אזרחים בשבוע שעבר בתקרית שבה נהרגו מאות בני אדם.

הגורם הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם, טען כי המידע החדש מתבסס על הערכות שנובעות מהדיווחים על מספר הקורבנות בתקיפה, הסימפטומים של הנפגעים ועדויות של אנשים שהיו במקום.

במקביל, מדווחים כלי התקשורת הסוריה כי המשטר יאפשר לפקחי האו"ם להגיע לאתר בפרוורי דמשק שם בוצעה התקיפה לכאורה. את הדברים אמר שר החוץ הסורי בהצהרה שפורסמה בטלוויזיה הממלכתית ונועדה על פי הערכות להנמיך את הלהבות שגברו ביממה האחרונה.

גורם בכיר נוסף בממשל האמריקני טען בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס שארה"ב אוספת עובדות כדי שהנשיא אובמה יוכל לקבל החלטה מושכלת בנוגע להתמודדות עם השימוש הבלתי מבוקר בנשק כימי.

אירן מאיימת: "יהיו השלכות חמורות לתקיפה"

כצפוי, התגובות בעולם לאפשרות של תקיפה צבאית אפשרית נגד ממשל אסד סוערות. אירן, בת בריתה של סוריה, שיגרה היום מסר מאיים לארה"ב שבו הזהירה מפני התערבות בנעשה במדינה. "מדובר בחציית קווים אדומים", אמר גנרל בכיר בצבא משמרות המהפכה, "כל חציה של הקווים האלה תגרור השלכות חמורות לבית הלבן".

עוד קודם לכן הצהיר שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל כי הנשיא אובמה ביקש להכין אפשרויות לכל התרחישים בסוריה. "אנחנו ערוכים לבצע כל אפשרות - אם הנשיא יבחר בה", הדגיש הייגל המבקר כעת במלזיה. "מדובר בשקילה של גורמים רבים - הערכה מודיעינית של המתקפה בסוריה, עניינים חוקיים ותמיכה בינלאומית לתגובה צבאית".