דש: בבילון מתומחרת בחסר עמוק עוד לפני המיזוג הצפוי

סמנכ"ל המחקר ערן יעקובי: חברה ממוזגת עשויה לייצר חוזה טוב משמעותית מול גוגל מזה שהיה לבבילון בעבר; אם המיזוג יתבצע - השלב הבא יהיה הנפקה בארה"ב

ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז', הוציא היום (א') עדכון המלצה למניית בבילון , עליה הוא ממליץ ב"קנייה" במחיר יעד של 39 שקל, פרמיה של עשרות אחוזים על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה.

בסקירה, מתייחס יעקובי ל-2 נושאים עיקריים: נתוני קומסקור והמיזוג האפשרי עם איירון סורס. נתחיל בקומסקור. יעקובי מציין כי הנתונים נחשבים למיהמנים ביותר בתעשייה לעומת אתרים אחרים, והם מצביעים על כך שבחודש יולי הגיעה בבילון לשיא מבחינת כמות משתמשים, כאשר אלה מהווים כ-10% מסך המבקרים הייחודיים שנמדדו בקהל הכללי.

עוד מציין יעקובי כי על סמך קומסקור, בבילון מהווה כמעט 1% מתחום ה-search, כאשר יש לזכור כי זהו התחום המייצר את מרבית ההכנסות. בבילון נמצאת במקום ה-10 בעולם ב-search הכללי, לפני אמזון ופייסבוק.

ביחס למיזוג האפשרי עם איירון סורס, כותב יעקובי כי "השילוב של גודלה של בבילון בעולם ה-search יחד עם יכולותיה של איירון סורס בתחום המובייל צפוי לייצר אולי את החברה המשמעותית ביותר למוניטיזציה בתחום החיפוש והפרסום המקוון במובייל. בבילון היא אחד הלקוחות הגדולים של איירון סורס, כך שמיזוג אמור לייצר חיסכון אדיר בהוצאות החברה הממוזגת לא תגדיל את הכנסותיה פי 2 ביום המיזוג, אך תוכל להגדיל רווחים הרבה יותר מפי 2".

יעקובי כותב עוד כי "בבילון אמורה לחדש את החוזה מול גוגל בסוף שנה זו. חברה ממוזגת כאשר איירון סורס היא עוד שותף בכיר מאד של גוגל עשויה לייצר חוזה טוב משמעותית מול גוגל מזה שהיה לבבילון בעבר. יש לזכור כי גם בבילון, בפני עצמה, היא חברה אחרת לעומת זו שחתמה את ההסכם הקודם מול גוגל.

בבילון נסחרת במכפיל נמוך ביחס לתעשייה 8.5 על רווחי 2014 לעומת מכפילים גבוהים מ-12 בחברות דומות. מצד שני, היא חברה נסחרת ויש לכך יתרון במטבע סחיר במיזוג. סביר להניח כי שוויה של איירון סורס במיזוג לא יהיה גבוה משמעותית מזה של בבילון, אולם החברה הממוזגת אמורה לקבל ערכים אחרים כתוצאה מהיתרון לגודל ושיפור הרווחיות. אין לנו ספק כי אם המיזוג יתבצע, השלב הבא יהיה הנפקה בארה"ב. כסף שייכנס כתוצאה מההנפקה בשילוב עם שווי כפול לפחות לחברה הממוזגת לעומת שוויה של בבילון כיום, אמור לקרב אותה מאד למדד ת"א 25".

בשורה התחתונה, כותב יעקובי כי "אנו חושבים שבבילון מתומחרת כיום בחסר עמוק עוד לפני המיזוג ושצפוי לה עוד אפסייד משמעותי באם יתבצע המיזוג, כך שעסקה כזו אמורה להיות win-win לכל הצדדים. מדובר בקיצור שרשרת האספקה בתעשייה צומחת - נושא היתרון לגודל בשוקי היעד אמור להשתקף במכפלות".