טלטלה בחלמיש: עו"ד רחל תורג'מן פורשת מתפקיד היו"ר

למרות ששר הבינוי והשיכון אורי אריאל, וראש עיריית תל אביב רון חולדאי אישרו את המשך כהונתה, עו"ד תורג'מן החליטה שלא להאריך כהונתה לקדנציה נוספת

טלטלה בחברת חלמיש. למרות ששר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אישרו את המשך כהונתה של עו"ד רחל תורג'מן כיו"ר חלמיש לקדנציה נוספת, ל"גלובס" נודע כי תורג'מן החליטה שלא להאריך את כהונתה בתפקיד.

תורג'מן צפויה להודיע מחר (ג') בישיבת דירקטוריון החברה על החלטתה, זאת לאחר כשנתיים שכיהנה בתפקיד. לפני שתורג'מן נבחרה לתפקיד התנהלה החברה ללא יו"ר במשך שנים ארוכות, עקב אי הסכמה בין שר הבינוי והשיכון לראש עיריית תל אביב.

תורג'מן כבר שלחה מכתב בנושא לאריאל ולחולדאי, שבו נאמר כי "בתום כשנתיים בתפקיד יו"ר דירקטוריון פעיל, תפקיד אותו ביצעתי בהתנדבות מלאה, ולאחר ששקלתי בכובד ראש ובאחריות, החלטתי שלא להמשיך בתפקיד יו"ר החברה לתקופת כהונה נוספת ואני פונה לאתגרים נוספים אחרים העומדים בפניי".

תורג'מן המשיכה וכתבה: "חשבנו שמן הצדק היה להקפיא את ההליכים המשפטיים שניהלה חלמיש כנגד למעלה מ-500 נתבעים בכפר שלם (שחלקם הגדול זכאים) עד לשלב בו תוצע להם הצעה לפינוי-פיצוי. מתווה זה מונח לפתחה של וועדת המשנה של מועצת מקרקעי ישראל ".

תורג'מן התייחסה גם לבעיות של הדירקטוריון בשנים האחרונות וקובעת כי העבודה שהחלה טרם הסתיימה: "הדירקטוריון קיבל החלטה לבצע ביקורות שחשפו התנהלות חמורה של גורמים בכירים בחברה בתקופה שקדמה לכניסתי לתפקיד. בעקבות ממצאי הדוחות ננקטו ע"י הדירקטוריון פעולות מחויבות, אולם יש עדיין דברים רבים לבצע ולתקן. הדוחות שנערכו ע"י מומחים חיצוניים מהשורה הראשונה והממצאים הקשים בהם מצויים בפני רשות החברות הממשלתיות, אצל מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, ואני משוכנעת כי מינויו של אורי יוגב כמנהל רשות החברות יקדם את הדיון בהם והסקת המסקנות המתחייבות".