המשטרה מאזינה ל-1,777 אזרחים בשנה - "לא מספיק"

ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות ומודיעין במשטרת ישראל: "המגבלות שיש עלינו הביאו אותנו למספרים נמוכים של האזנות סתר, שאינם מספיקים"

משטרת ישראל מפעילה 1,777 האזנות סתר לאזרחי ישראל בשנה, כך עולה מדבריו של ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות ומודיעין במשטרה.

יצחקי אמר את הדברים היום (ב') במסגרת ועידת המשפט השנייה של מחוז תל-אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בשיתוף "וואלה!חדשות", במהלך פאנל בנושא "האח הגדול בישראל - הזכות לפרטיות אל מול ביטחון הציבור והאזנות סתר".

ניצב יצחקי סיפר כאמור כי משטרת ישראל מפעילה 1,777 האזנות סתר לאזרחי ישראל בשנה, ואמר כי "האחריות שלנו היא על ביטחון הציבור, ואנחנו אחראים על כך שהפרטיות תישמר מפני אלה שחודרים להם לפרטיות".

בהמשך הוסיף יצחקי כי מספר זה של האזנות הינו נמוך ביחס למספר התיקים הנפתחים בשנה בישראל, וכי משטרת ישראל נוקטת משנה זהירות ונתונה למגבלות קשות.

לדבריו, "אם אנחנו מאזינים לחקירה זו או אחרת, אני רוצה לומר שמתוך מספר מקרי ההאזנות, התהליך הוא תהליך סגור שמגיע מהמפקד בתחנה או במרחב עד לנשיא בית המשפט וליועץ המשפטי לממשלה. המגבלות שיש עלינו הביאו אותנו למספרים נמוכים שאינם מספיקים".