מניית הערב: חברת ביוטק שמשלימה זינוק שנתי של כ-375%

החברה מזנקת הערב בכ-46% לאחר שקיבלה אישור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי לאחת התרופות שהיא מפתחת

חברת הביוטק Catalyst Pharmaceutical Partners (סימול: CPRX) מזנקת הערב בוול סטריט, לאחר שהודיעה כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) העניק לתרופת ה- Firdapse שהיא מפתחת מעמד של "Breakthrough Therapy Designation", שיעניק לה למעשה קיצור דרך ויאפשר לה לשווק את התרופה לפני סיום כל הניסויים הדרושים.

חברת קטליסט פארמקוטיקל מתמחה בפיתוח ושיווק תרופות מרשם ובייחוד בתרופות למחלות יתום בתחום הניורולוגיה והניורומסקולר. תרופת ה-Firdapse נועדה לטיפול בסינדרום הלמברט-איטון (LEMS), הכולל בין היתר תסימינים של חולשה בשרירים.

"אנו מרוצים מאוד מקבלת האישור של ה-FDA", אמר פטריק מקניי, נשיא ומנכ"ל החברה. "בשוק לא קיים טיפול לסינדרום ה-LEMS ולתרופת ה-Firdapse קיים הפוטנציאל להיות הטיפול הראשוני לחולים שלוקים בסינדרום הנדיר".

חברת קטליסט פארמקוטיקל היא חברת ביוטק הקטנה הנסחרת לפי שווי שוק של כ-86 מיליון דולר. מניית החברה זינקה מתחילת השנה ביותר מ-220% בליווי מחזורים ערים. מחזור המסחר הממוצע של המניה ב-3 החודשים האחרונים עמד על 1.3 מיליון מניות. כעת, המניה מוסיפה לערכה כ-45% ומחזור המסחר עומד על כ-13 מיליון מניות.