"גלובס" בדק 3 מדפסות ביתיות - וחזר עם מסקנות

מדפסות משולבות הן סטנדרט, ואפילו חיבור אלחוטי הפך כמעט לדבר שבשגרה, לצד הדפסת דפים רבים יותר, מסכי מגע ואפליקציות לשליחת התמונה להדפסה ישירות מהסמארטפון

שנת הלימודים בבתי הספר החלה, ובעוד מספר שבועות גם הסטודנטים יחזרו למוסדות האקדמיים. שירותי שמירת המסמכים הווירטואליים אמנם מתחילים לחלחל לתודעה, אך רובם המכריע של התלמידים ושל המוסדות האקדמיים עדיין משתמשים בנייר עבור עבודות ומבחנים, מה שהופך את המדפסת הביתית למצרך חיוני.

יצרניות המדפסות הגדולות מציעות שלל מדפסות הזרקת דיו שניתן לרכוש בחנויות, כאשר המעניינות יותר הן המכונות המשולבות, הכוללות מלבד מדפסת, גם פקס, סורק ומכונת צילום. בנוסף לתכונות האלו, בשנים האחרונות מוצעים יותר דגמים המגיעים עם חיבור אלחוטי לרשת הביתית, דבר המאפשר לכל המחשבים הניידים בבית להתחבר בקלות למדפסת בודדת. בדגמים החדשים (וגם בחלק מהדגמים הישנים יותר), ניתן למצוא אפליקציות לסמארטפונים, המאפשרות לשלוח הדפסה של תמונה בצורה אלחוטית. בחלק מהדגמים יש אפילו יישומים פנימיים, המאפשרים להתחבר לשירותי ענן כמו סקיי דרייב של מיקרוסופט, דרייב של גוגל ודרופ בוקס, להדפסת תמונות ישירות מהרשת, בלי לעבור דרך המחשב.

הצרכן הישראלי מכיר בעיקר את המדפסות של HP, ולא במקרה: החברה דואגת לנוכחות של מגוון דגמים בכל נקודות המכירה, רשתות לציוד משרדי, חנויות אלקטרוניקה וכו'. כדי למצוא דגמים של חברות אחרות צריך להתאמץ.

"גלובס" בדק 3 מכונות משולבות בהזרקת דיו, שאמורות להציע לצרכן חיסכון בעלויות ההדפסה ואת כל הפתרונות הביתיים שהוא מחפש בתחום. דגם J4510DW של בראדר (Brother) היה הדגם המוצלח שנבדק, הן מבחינת המחיר (780 שקל) והן מבחינת הביצועים: אפליקציות פנימיות, עיצוב ידידותי לחדר עבודה ביתי ואיכות הדפסת תמונות טובה. גם דגם OfficeJet Pro 8600 של HP, שיצרנית המחשבים החליטה לייעד בארץ גם לקהל הביתי ולא רק לעסקי, מציע יכולות דומות לאלו של בראדר, עם איכות הדפסה טובה ובמחיר קצת יותר נוח - 700 שקל.

לעומת שני הדגמים האלו, אפסון מציעה את דגם L550: מדפסת משולבת שנמכרת במחיר גבוה מאוד של 1,860 שקל, מחיר שלא כל אחד יהיה מעוניין להשקיע עבור מוצר ביתי. הסיבה למחיר הגבוה, לדברי אפסון, היא חיסכון גבוה בעלויות הדיו בזכות מילוי פרטי של הדיו, ללא רכישת הראש עצמו. המדפסת מציעה לפני נתוני היצרן, את כמות הדפסת הדפים הגבוהה ביותר ומספקת תוצאות טובות מאוד בהדפסת התמונות, אך אינה כוללת חיבור אלחוטי ואפילו לא מסך מגע להפעלה פשוטה שלה, ללא חיבור למחשב, בדומה ל-HP ובראדר.

בראדר J4510DW: נוחה לשימוש ולא דורשת מחשב

מדפסת נוחה וידידותית, שמאפשרת לעשות את כל העבודה ישירות ממנה, מבלי להיעזר במחשב. המכשיר כולל פקס, סורק ומכונת צילום.

ממשק: למדפסת מסך מגע צבעוני בגודל 3.7 אינץ' להפעלת כל היישומים, כמו העתקה של מסמך דו צדדי והדפסה דו צדדית שלו. הממשק פשוט, אבל היעדר גיור לעברית הפריע לנו. המסך מציג כל הזמן חיווי של מיכלי הדיו. כך שניתן לדעת מבעוד מועד מתי ללכת לרכוש ראשים חדשים.

הדפסה: ל-J4510DW יש חיבור אלחוטי לרשת ה-WiFi הביתית. ההדפסה הצבעונית באיכות טובה, ההדפסה יחסית שקטה, אך זמן קבלת המסמך בחיבור אלחוטי מעט ארוך לטעמנו. מלבד הדפסת דפים בגודל A4, אפשר להזין גם דפי A3.

למדפסת יש אפליקציות פנימיות, למשל, סקיידרייב, פיקסה ופייסבוק, המאפשרות לגשת לתמונות הנמצאות ברשת ישירות ממסך המכשיר ולהדפיסן.

ראשי דיו: לפי נתוני היצרן, ראש דיו צבעוני ושחור מסדרת XL יספיק ל-1,200 דפים צבעוניים ואותה כמות גם להדפסה שחורה. המחיר לצבעוני (127XL) ושחור (125XL). לנתוני ההדפסה של היצרנים (של כל החברות) כדאי להתייחס בעירבון מוגבל, אבל לפחות ניתן להשוות את ההבדלים בכמויות בין הדגמים.

עיצוב: המדפסת מעוצבת בגודל שמאפשר להניח אותה בקלות על שולחן עבודה. היא לא גדולה במיוחד, כאשר המהנדסים שלה חשבו על דרך מעניינת לחסוך מקום למגש טעינת הדפים (150 דפים).

המגש בנוי בצורה אופקית ונכנס ישירות לגוף המכשיר, במקום להיות פתוח כל הזמן בצורה אנכית. עם זאת, המגש עצמו לא מספיק נוח להזנה של הדפים וקשה לפתוח אותו.

אפליקציה: לבראדר יש אפליקציה לסמארטפונים, המאפשרת להדפיס בקלות ובצורה אלחוטית תמונות ישירות למדפסת. יש אופציה להדפיס עמודי אינטרנט, כאשר האפליקציה יודעת להתאים אותם לגודל הדף ולהדפיס על שני צדיו.

אפסון L550: יקרה, חסכונית ומיושנת

L550 של אפסון היא מכונה משולבת שמוציאה תמונות טובות ומציעה חיסכון בדיו. הבעיה היא המחיר הגבוה שלה, שהופך אותה למתאימה רק לאנשים שמדפיסים כמויות גדולות של דפים בבית.

ה-L550 כוללת גם פקס, מכונת צילום וסורק, כאשר ההדפסה מעט יותר רועשת ממה שהתרגלנו.

ממשק: אפסון בחרה לא לשים מסך מגע צבעוני ב-L550, למרות שמדובר במוצר שנמכר במחיר גבוה במיוחד. המסך כאן הוא קטן, בעל 2 שורות בלבד, המציג טקסט (לא בעברית). אין כאן חיבור אלחוטי, שהפך כמעט לסטנדרט במדפסות ברמות המחיר הגבוהות, אלא רק חיבור קווי לרשת או באמצעות כבל USB למחשב.

זמן ההתקנה ארוך מאוד: לוקח למדפסת כ-20 דקות לכייל את עצמה.

הדפסה: בניגוד לרוב מדפסות הזרקת הדיו הנמכרות בשוק, באפסון בחרו בדרך מעניינת לחסוך בעלויות הדיו. במקום ראשי דיו הכוללים את ראשי ההדפסה (בדומה לדגמים של בראדר ו-HP המופיעים בכתבה), באפסון מיקמו את מיכל הדיו לצד המדפסת. במיכל הזה מזריקים את הדיו לראשי פלסטיק קבועים והדיו מוזן פנימה בצינורות גמישים (ראו תמונה).

בצורה הזו, הצרכן חוסך את עלות הראשים עצמם ומשלם רק על הדיו. עם זאת, כדאי להביא בחשבון שתהליך מילוי הדיו מאוד מלכלך את הידיים.

ראשי דיו: לפי נתוני היצרן, ראש דיו צבעוני מספיק ל-6,500 דפים, השחור יספיק ל- 4,000 דפים. המחיר לצבעוני ושחור עומד על 40 שקל. לפי הנתונים האלו, אפסון מציעה כמויות הדפסה גבוהות בצורה משמעותית לעומת המתחרות.

עיצוב: ה-L550 אינה מדפסת גדולה, אך היא תופסת קצת יותר מקום על השולחן בגלל מיכל הדיו הצדדי. מה שהפריע לנו, הוא הזנת הדפים שמתבצעת באמצעות מגש עליון המופנה כלפי מעלה. מדובר עיצוב שקורץ מאוד לאבק. המגש יודע להחזיק 100 דפים.

אפליקציה: לאפסון יש אפליקציה לסמארטפונים, המאפשרת להדפיס ישירות מהמכשירים הניידים, רק שהיא דורשת לחבר את ה-L550 באמצעות כבל לרשת.

HP, דגם OfficeJet Pro 8600: גדולה ומשוכללת

ה-8600 היא מוצר טוב, אולם במקור HP מייעדת אותה לשוק העסקי, בעוד שבארץ החברה מתחה אותה גם לקהל הפרטי והיא נמכרת ברשתות האלקטרוניקה.

המכשיר משמש גם כפקס, סורק ומכונת צילום. מלבד הגודל הפיזי העצום שלה, לא מצאנו חסרונות רבים נוספים.

ממשק: דגם OfficeJet Pro 8600 מגיעה עם מסך מגע בגודל 3.4 אינץ'. מדובר בממשק שמעוצב מאייקונים, מגיב בצורה טובה ונוח מאוד לשימוש. המסך גם מציג חיווי של מצב ראשי הדיו. חבל מאוד ש-HP גם לא טרחה לגייר אותו לעברית.

הדפסה: ל-8600 יש חיבור אלחוטי לרשת ה-WiFi הביתית. ההדפסה הצבעונית יוצאת באיכות טובה, התוצאה בהדפסת תמונה סיפקה צבעים קצת יותר מדי מבריקים לטעמנו, עם גוון אדמדם (בהגדרות ברירת מחדל). ההדפסה יחסית שקטה.

אחת היכולות המעניינות במכשיר, ש-HP הוסיפה בשביל לגרום לאנשים להדפיס יותר, הן אפליקציות פנימיות על מסך המגע שלה.

מדובר באפליקציות המתעדכנות כל הזמן דרך החיבור לאינטרנט ומציעות יישומים להדפסת דפי צביעה לילדים של אנגרי בירס ודמויות של סרטי דרימוורקס, כמו "שרק" ומדגסקר. מי שלא מסתפק באלה, יכול גם להדפיס חדשות בידור (באנגלית) וקומיקסים.

ראשי דיו: לפי נתוני היצרן, ראש דיו צבעוני מסדרת XL יספיק ל-1,500 דפים, השחור יספיק ל-2,300 דפים.

המחיר לצבעוני (950XL) הוא 110 שקל והשחור (950XL) נמכר ב-150 שקל.

עיצוב: העיצוב של דגם 8600 של HP אינו הצד החזק שלו.

מדובר במכשיר שמגיע במבנה ענק עם המון נוכחות.

המדפסת גדולה, שמנה ותופסת הרבה מקום על השולחן. הדגם של בראדר נראה מאוד מינימליסטי לידה. המדפסת כוללת מגירה המסוגלת לאחסן 250 דפים.

אפליקציה: HP מציעה אפליקציה לסמארטפונים בשם ePrint, המאפשרת להדפיס תמונות ומסמכים ישירות מהסמארטפון.

5 טיפים על הדפסה ומדפסות

1. מחיר הדיו: עלויות הדיו הן עיקר ההוצאה על הדפסה. כדאי לבדוק את עלויות הדיו לפני הקנייה.

2. דיו חלופי: בחנויות קיימים ראשי דיו חלופיים, כדאי לשקול שימוש בהם, במיוחד לאחר שנגמרת תקופת האחריות למדפסת.

3. הדפסה בכל המחשבים: חיבור אלחוטי במדפסת מאפשר שימוש קל לכל המכשירים הניידים בבית.

4. לחסוך בנייר: יכולת הדפסה דו צדדית מסייעת לחסוך בדפים.

5. עניין של הגדרות: ברוב המקרים אפשר להסתפק בהדפסה מהירה באיכות נמוכה ובשחור-לבן, אך ברירת המחדל שמכתיבות היצרניות להגדרות ההדפסה האוטומטיות הן באיכות גבוהה ובצבע, מתוך מטרה לגרום לצרכנים לבזבז יותר דיו. לכן לפני כל הדפסה כדאי לשנות את ההגדרות בהתאם.

מדפסות
 מדפסות