אושר: שכר של 1.5 מ' ד' בשנה ובונוס עד 3 מ' ד' למנכ"ל טבע

אסיפת בעלי המניות אישרה גם את הבונוס השנתי של המנכ"ל לשנת 2012, העומד על כ-1.2 מיליון דולר

אסיפת בעלי המניות של חברת טבע אישרה אמש את מדיניות התגמול של בכיריה לשנת 2013, זאת במסגרת תיקון 20 לחוק החברות ("חוק שכר הבכירים"), הקובע כי אישור מדיניות התגמול באסיפה הכללית דורש רוב מקרב בעלי מניות המיעוט בחברה.

בהתאם לאישור האסיפה יהיה זכאי מנכ"ל החברה, ד"ר ג'רמי לוין, לשכר בסיס שנתי של 1.5 מיליון דולר, והבונוס השנתי שלו יכול להגיע ל-3 מיליון דולר. 85% ממנו יהיו מבוססים על יעדי החברה ו-15% על הערכת ביצועיו. נוסף על כך אישרה אסיפת בעלי המניות גם את הבונוס השנתי של לוין לשנת 2012, העומד על כ-1.2 מיליון דולר.

נוסף על השכר והבונוס השנתי נהנה לוין אשתקד גם מחבילת אופציות ל-450 אלף מניות, במחיר מימוש של 46 דולר, הגבוה בכ-17% ממחיר המניה כיום. החבילה ניתנה לו עם הצטרפותו לחברה. כמו כן הוענקו לו 115 אלף מניות חסומות שיבשילו בשלושה חלקים שווים, החל מהשנה השנייה להענקתן; מענק חתימה של מיליון דולר; החזר הוצאות בגין מעברו לישראל, והטבות נוספות.

טבע, כמו חברות אחרות שבהן משקיעים גופים מוסדיים זרים, הצטיידה לאחרונה בהמלצותיהן של חברות הייעוץ הגדולות ISS וגלאס-לואיס, שהמליצו להצביע בעד מדיניות השכר של החברה, בדומה להמלצת אנטרופי, חברת הייעוץ למוסדיים המקומיים.

אסיפה רגועה

אסיפת בעלי המניות בטבע התנהלה הפעם ברוגע, בניגוד לאסיפה הטעונה שהתקיימה בשנה שעברה, טרם כניסתו לתוקף של תיקון 20. אז דנו בעלי המניות בהעלאת שכרו של היו"ר ד"ר פיליפ פרוסט ושל שאר חברי הדירקטוריון, וכמה עשרות משקיעים התנגדו באופן נחרץ להעלאת השכר ורובם ככולם הצביעו נגד.

פרסום שכר הבכירים של טבע נעשה במסגרת המדיניות החדשה של החברה, שלפיה היא תחשוף את נתוני השכר של בכיריה החל מהדוחות הכספיים השנתיים לשנת 2013, זאת בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה. עם זאת, לאחרונה חשף "גלובס" כי רשות ני"ע מבקשת להקל על החברות הדואליות, ולפיכך לא תחייב את פרסום השכר של בכיריהן בדוחות הכספיים השנתיים שיפרסמו חברות אלו.

מדיניות התגמול של החברות הציבוריות בישראל מתפרסמת בהתאם לנדרש בתיקון 20 לחוק החברות. לפי התיקון, כל החברות הציבוריות, כולל חברות דואליות וחברות פרטיות שאיגרות החוב שלהן נסחרות בבורסה, צריכות לקבל אישור של האסיפה הכללית - באמצעות רוב מקרב בעלי מניות המיעוט - עד ספטמבר הקרוב.

לאחרונה קיבלו חלק מהחברות דחייה, אך חברות שנכללות במדד ת"א 100 עדיין צריכות לקבל את אישור האסיפה עד 12 בספטמבר, ולכן בשבועות הקרובים נהיה עדים להתכנסותן של אסיפות רבות נוספות אשר ידונו בנושאי התגמולים.

התגמולים של ג'רמי לוין, מנכ"ל טבע

■ שכר חודשי: 125 אלף דולר

■ פרמטרים למענק: עמידה בלפחות 85% מהיעדים השנתיים (יעדי רווח תפעולי, תזרים מזומנים פנוי, הכנסות, איכות מוצרים, שירות לקוחות, צנרת מוצרים וסקר כוח אדם).

■ מענק מקסימלי: 3 מיליון דולר

■ סך עלות שכר ב-2012: 2.7 מיליון דולר