פימקו: אתם יכולים להמשיך להשקיע בחוף המבטחים הזה

טוני כרסנזי, מנהל בכיר בפימקו, מרגיע את משקיעי האג"ח וטוען כי התשואות, שזינקו לאחרונה לרמה של 2.9%, יתמתנו בקרוב בשל מספר סיבות מרכזיות

רוחות המלחמה המנשבות במזרח התיכון והציפייה לסיום עידן ההקלות הכמותיות, הובילו את תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של ארה"ב לזנק מרמה של 1.6% לשיא שלא נראה שנים - 2.9%, לפני שהספיקו להתקרר מעט בימים האחרונים. עם זאת, בפימקו, המנהלת את קרן האג"ח הגדולה בעולם, סבורים כי תשואות האג"ח ימשיכו לרדת ולכן ממליצים למשקיעים לא להיבהל ולברוח לנכסים אחרים.

בעוד תשואות האג"ח עולות מחיריהן יורדים, כך שהתנודות באג"ח היו כואבות במיוחד עבור אלו שהיו חשופים אליהן. לפי נתונים של חברת TrimTabs, הון בהיקף של כ-36.5 מיליארד דולר יצא מקרנות הנאמנות האג"חיות במהלך חודש אוגוסט. ג'פרי גונדלך, משקיע אג"ח מפורסם, הציג תחזית פסימית במיוחד וטען כי תשואות האג"ח הממשלתיות יזנקו לשיא של 3.1% עד סוף השנה.

אולם, טוני כרסנזי, מנהל בכיר בפימקו, מציג דווקא תחזית אופטימית בכל הנוגע לאג"ח הממשלתיות. בראיון ל-CNBC, כרסנזי טען כי תשואות האג"ח ינועו מטה, זאת בשל 3 סיבות מרכזיות ולכן ממליץ למשקיעים לא להיבהל ולהיחשף לסקטור שנחשב לחוף מבטחים עד כה.

1. הנתונים הפונדמנטלים אינם תומכים בעליית התשואות - כרסנזי טוען כי אומנם התשואות עלולות לעלות בטווח הקרוב בשל סיבות טכניות מסוימות, אולם הנתונים הכלכליים והתחזיות הכלכליות מעידים על שיפור מהותי בכלכלה.

2. האינפלציה לא חוזרת - בעוד גונדלך השווה את הראלי בתשואות האג"ח לראלי שהיה בשנת 1994, כרסנזי טוען כי המצב שונה לחלוטין, משום שאז היה מדובר במלחמה באינפלציה, כאשר הכלכלה החלה להתאושש מהמיתון של 1991 וכעת אין סכנה של התפרצות אינפלציונית.

3. המשקיעים לא קוראים נכון את הפד - לדברי כרסנזי, אומנם קיים סיכוי של כ-80%, שהפד יתחיל לצמצם את רכישות האג"ח בספטמבר, אך קיים חוסר ודאות בכל הנוגע לתקופה שבה הוא יחליט להעלות את הריביות. "בגלל שהפד לא צריך לדאוג לגבי עלייה באינפלציה, הוא לא צריך למהר ולהעלות את הריביות, כפי שאלן גרינשפן, יו"ר הפד ב-1994 עשה בשל איום האינפלציה". להערכתו של כרסנזי, הריביות לא יעלו עד 2015.