האחים נקש רכשו את מלון כיכר ציון בי-ם ב-80 מ' ש'

המלון כולל 117 חדרים בשטח של 8,000 מ"ר ויהפוך כעת למלון בוטיק בהשקעה של 50 מיליון שקל

האחים נקש מרחיבים את פעילותם בישראל: רשת המלונות "אורכידאה", בבעלות האחים ג'ו רפי ואבי נקש, רכשה לאחרונה את מלון "כיכר ציון" בירושלים תמורת 80 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

מלון כיכר ציון ממוקם בין המדרחוב לרחוב יפו במרכז העיר, וכולל 117 חדרים בשטח עיקרי בנוי של 8,000 מ"ר. המלון נרכש מאשת העסקים נורית לוי, בעלת המלון. זאת, לאחר שבתחילת יוני דיווחה אורכידאה על רכישת מלון "אוקיאנוס" בהרצליה פיתוח מחברת אזורים תמורת 78 מיליון שקל.

בכוונת רשת אורכידאה לשפץ את המלון שיפוץ כולל בהשקעה של כ-50 מיליון שקל ולהפכו למלון בוטיק, ובו 140 חדרים. על גג המלון החדש תוקם מסעדה יוקרתית הצופה אל העיר העתיקה. סיום השיפוץ מתוכנן לפסח של שנת 2015.

עם רכישת המלון, תמנה הרשת 13 בתי מלון בארץ, עשרה מהם פעילים ושלושה בתהליכי בנייה, אחד מהם במתחם הקאנטרי קלאב בצפון תל אביב.

מוקדם יותר היום דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב צילה צפת את העתירה שהגישו 70 בעלי זכויות הממוקמות סמוך למתחם בתל אביב, כנגד הקמת מלון בן שש קומות ו-90 חדרים על ידי חברת פרוספריטי, המוחזקת בידי קבוצת האחים נקש. המתנגדים טענו כי ההיתר שמבקשת החברה להקמת המלון אינו תואם את התוכנית, המתירה להקים במקום מלונית צנועה בת ארבע קומות בלבד. צפת דחתה את הטענות וקבעה כי ההיתר תואם את התוכנית מאחר שזכויות הבנייה בה לא השתנו.

"משפחת נקש מגדילה באופן עקבי את מספר נכסי התיירות שלה, ובוחנת הזדמנויות להתרחבות מתוך אמונה בתחום התיירות בישראל", מסר מנכ"ל קבוצת האחים נקש בישראל אבי חורמרו, "רכישת מלון כיכר ציון מהווה נקודת ציון בפריסתה הארצית של הרשת. במשך תקופה ארוכה חיפשנו נכס מתאים להשקעה בירושלים ואנו בטוחים שמלון כיכר ציון יהיה עם פתיחתו אחד מבתי המלון המבוקשים בעיר".

בימים אלה מקימה רשת אורכידאה גם מלון בוטיק על חורבות מבנה המשטרה ההיסטורי סמוך לכיכר השעון ביפו, ומלון ירוק בחוף כורסי על שפת הכינרת.